1

Om man nu vill ha blanka hjul...
Polerade eller kromade?
Vad tycker ni?

Nämen, så att...

Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld

2

Beror på vilken bil de ska sitta på.
Sommar bruksbilen, som kanske tvättas max ett par gånger i veckan blir det klart kromat på. Mycket enklare att hålla blanka. Finbilen däremot "måste" ha polerade.

-59 Ghia, -64 Bubbla, -65 Bubbla, -67 Buggy, -73 K70, -76 Teijo, -56 Simpson

3

Polerat!, även om det är ltie jobb att hålla efter, eller varför inte klassisk silverfärg från Würth som fanns på porsche, bmw etc. Om man nu inte vill ha svart fälg med kapsel ICQ/ab

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

4

Jag säger polerat. Dels för att det går ju alltid polera bort om du skulle få något märke. Det blir desto jobbigare om kromet släpper..
Sååå jobbigt är det inte att hålla efter, det var inget jag märkte av när jag hade mina Empi 5 spokes en sommar iaf.

5

Det jag är mest rädd för är att kromet ska släppa tror jag...
Det är därför jag funderar.
Men polerade verkar hållbarare, så....

Till T2

Nämen, så att...

Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld

6

Om du dessutom skall köpa såna där JBW-kopior t.ex så står det även finstilt att det inte finns någon garanti på skavanker i finishen. Därav är det också ett säkrare kort att köpa polerat.

7

Bra grej att a i åtanke! Tack pät.

Nämen, så att...

Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld