hasse skrev:Nästa pyssel blir att få dit fjäder benen så jag får den på hjulen .Lägger inte ner nån finnish på fjäder benen då jag ska byta ut dom till antingen coilovers eller ställbara fjäderben från Classic eller csp.Nån.som kan det där med coilovers / ställbara fjäderben vad ska man satsa på.Det blir ingen åka fort bil bara en i princip original 1600. Nöjer man sig med ställbara eller är det marginell prisskillnad att gå på coilovers.?
Coilovers är inte särskilt dyra och ger dig betydligt större möjlighet att justera höjden. Fjädrar finns i ett antal olika hårdheter och vill du ha bredare fälgar blir det inget problem med frigång mot fjädertallriken.
http://rallyshop.se/kategori/Coiloverror--Ovrigt
Jag har också det långa benet med det trekantiga fästet och numera ser det ut så här:
Ja jag har hållt koll på din tråd o tror jag bygger enligt ditt recept.Svårt att veta vad man ska välja i hårdhet på fjädety beroende på hur lågt man kör men man får väl byta fjäder om det inte funkar
Kul att se att det går framåt. Gillar dina bilder och samlar mod till att jag lyfter min cabkaross i vinter
. Åker säsongen ut och tänkte göra plattan klar till nästa sommar och ta karossen vintern efter. Bra ide att tälta i garaget för att kunna blästra.
Strök runt din bruna o kolla in den på brc.Där fick du mycket bil för pengarna inredningen var ju riktigt fin.Passa dig bara när du särar kaross - platta exakt som du tänker tänkte jag man kan få dumma idéer när man väl börjar.Lycka till o håll dig till di plan nu STRIKT 
Här har väl inte hänt så jäkla Mycket.Kryssen i dörrhålen är borta o spacklat efter svetsarna lackeraren får kolla upp o godkänna om det är ok .Dörrarna har jag hängt dit provmonterat med en sue Ellen nervös dallrande underläpp men fasiken det passar fortfarande.Fick hem huven från blästringen tyvvär blev jag inte nöjd med resultatet han missade lite.Känns som man vill nå ändå fram när jag lagt ner allt detta jobb.Så vad göra jo nu ärdet gynnsamt väder ute så fram med bläster o kompressor i trädgården o gör det själv.Friblästra med fin sand är det jag tycker funkar.Har dock bara min. 50 l kompressor så bort med färgen först med maskin för att spara kompressorn.Tog även dörrarna själv .
Även lacka rostskydd funkar ute nu

Och här var den sista svetsningen som jag gått o grämt mig för .Planen var att lämna bort det till en som är mycket vassare en jag på att svetsa men att frakta karossen till hans verkstad är ju ochså.tid + pengar.så jag tog mod till mig o punkterade ihop skarven a stolpar - främre innerskärmar och det gick bra.Sen lät jag en polare vika en list som jag limmade över skarven med karosslim så det ser original likt ut.Bilen står nu o väntar på att få komma in i lack verkstaden kommer att köras dit nästa vecka
Trevligt att det e dags för lack snart det har du gjort dig grundligen förkänt av!!
Att dubbelvika en plåtremsa och limma över skarven var en bra idee tycker jag !.. både vattentätt och faktory look.
Ser fram mot fortsättningen!! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
639 2013-08-31 06:12:16 Senaste redigerad av hasse (2013-08-31 06:13:48)
Trevligt att det e dags för lack snart det har du gjort dig grundligen förkänt av!!
![]()
Att dubbelvika en plåtremsa och limma över skarven var en bra idee tycker jag !.. både vattentätt och faktory look.
Ser fram mot fortsättningen!!
Tack ska du ha.Ideen med lim får jag nog tacka Peter S för
Haha, jag ska passa mig för att ta i för mycket. Men det är väl så att om den inte rullar nästa sommar kommer en kär del av familjen inte att förlåta mig. Hon som kör den till jobbet varje dag 12 mil ToR
.
Ja, vi föll för den bruna caben och inredningen, sen är ju inte färgen vanlig heller.
Har även beställt prylar för att bygga coilovers.Rörgängorna beställde jag 15 cm långa ; stötdämpare ett par gas dämpade till golf 1 från ebay ( samma som Stefan här på forumet tack för länken) föräldrarna blev ett par i längd 8 tum hårdhet 200 lbs.Risken är väl att den blir väl låg o i hårdaste laget men det går att byta om det är så.Nån som har nån åsikt om fjäder val kommentera gärna .
Föräldrarna - stötdämparna 
Har missat denna tråd av någon anledning. Finns bara en sak att säga, SATAN vad bra kämpat.
Du kommer att få en KANON fin cab kan man lugnt säga. Tummen UPP. 
Har missat denna tråd av någon anledning. Finns bara en sak att säga, SATAN vad bra kämpat.
Du kommer att få en KANON fin cab kan man lugnt säga. Tummen UPP.
Tack ska du ha 
Sitter o gör en inköpslista till bilen med hjälp av paruzzi katalogen o en dator. Kanske man rent av ska handla där ? Nån dom har handlat där.Det jag tänkte på är kvalitén på gummit.Dom har en del med a o b kvalité . Givetvis väljer jag a kvalitet men hur är den ? Nån som vet.Smidigare att ta allt från samma ställe.Annars har jag mest handlat på csp o vw up north .














