Någon som har efarenhet av Torquemeister eller liknande verktyg? Altså momentomvandlare till kronmutter på bakaxel och svänghjul?
Verkar sjukt smidigt.
Hittar amerikanska butiker med varierande priser, 70 dollar och liknande. Verkar helt ok och rimligt om verktyget levererar. MEN hittar ingen svensk butik, tips på detta?
Hittade verktyget i Dalhems webbkatalog:
http://dalhems.se/?p=558880a1-6f10-498f … 3600f77e21
Så det finns visst i Sverige, saftigt pris men kan kanske vara värt det.
Ingen som varit modig och provat?
Sökning på google ger en del svar på thesamba forum och liknande, många på andra sidan atlanten verkar positiva!
Känns ju lagomt bra när det står "verktyget kuggar över, fel mått mellan hålen"
Jag vet bara en som använt detta till svänghjul, två gånger av två möjliga släppte de.
Vet inte exakta orsaken till att momentet inte stämde med varken före eller efter så släppte det.
Ali G
Vilken groda .................................eller brutal ärlighet?
S
Har mailat Dalhems ang detta, får se vad dom säger. Men beskrivningen rimmar jävligt illa med ett verktyg för tusen spänn...
Tror nog att det är av ärlighet dom har skrivit så, men kan ju tycka att dom borde dumpa till inköpspris isåfall.
Jag skulle kunna tänka mig att köpa det då och göra om verktyget så att det funkar som det från början va tänkt, svetsa och borra om hålen.
Fick svar av dalhems, defekta verktyg. Har nu plockats bort från katalogen. Ingen ersättare planerad.
Detta va ju tråkigt, men jakten går vidare!
Ingen som har sett någonstans där dessa verktyg finns eller har funnits att köpa?