Då de var dött med skärmar så blev de en beställning från Dalhems på en ny sådan o lite annat smått o gott.
Pulver is da shit!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Highgloss white Beetle 1964
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Då de var dött med skärmar så blev de en beställning från Dalhems på en ny sådan o lite annat smått o gott.
Tyvärr har nya oftast sämre passform än orginal!
Var har du annonserat? Jag kan ha nått liggande men är borta på jobb en månad nu!
Här är en bra grupp på FB https://www.facebook.com/groups/357289767641886/
Verkar vara en sluten grupp. Men kan lägga till dig!
Tyvärr har nya oftast sämre passform än orginal!
Var har du annonserat? Jag kan ha nått liggande men är borta på jobb en månad nu!
Här är en bra grupp på FB https://www.facebook.com/groups/357289767641886/
Verkar vara en sluten grupp. Men kan lägga till dig!
Aha fan hoppas de inte suger hästpung på passformen då!
Här, på VWtyp1 o sen kollat alla annonser på blocket men nu är den beställd o skulle skickas imorgon så får se hur den passar..
Ja lägg gärna till mig där. Marcus Makkan Aineskog på fejjan.
Ciao!
Fortsatt förbereda för lack.

Har alldeles för mkt skit 

Ser bra ut.. Vad blir det för färg?
Ser bra ut.. Vad blir det för färg?
Tackar!
Blanksvart blire.
Klart att bilen ska ha eget klickgolv! 
Grundat insidan på huvarna idag o mellandelen bak.

Grymt prydligt blir det!
Grymt prydligt blir det!
Hoppas slutfinishen blir de med 
Skall lacka undersidan av huvarna o insida dörrar i garaget för att sen lacka själva bilen på en stor verkstad med utsugsfläktar.
Rullarn skrev:Grymt prydligt blir det!
Skall lacka undersidan av huvarna o insida dörrar i garaget för att sen lacka själva bilen på en stor verkstad med utsugsfläktar.
Låter rätt och riktigt! Måste säga vad kul det är att se en ordentlig "inifrån-och-ut" lackering!
Shomakie skrev:Rullarn skrev:Grymt prydligt blir det!
Låter rätt och riktigt! Måste säga vad kul det är att se en ordentlig "inifrån-och-ut" lackering!
Ja, har blanksvart men funderar att byta nu i sista tid för att jag vet hur svårt svart är att lacka 
Ja, inge jäkla lack där man skippar insidan. Allt ska vara samma färg 
De jobbiga är att jag är sån perfektionist så ja är inte nöjd me nått...
Rullarn skrev:Shomakie skrev:
Ja, har blanksvart men funderar att byta nu i sista tid för att jag vet hur svårt svart är att lacka
Ja, inge jäkla lack där man skippar insidan. Allt ska vara samma färg
De jobbiga är att jag är sån perfektionist så ja är inte nöjd me nått...
Jakten efter perfektion.. Jag känner till känslan... Visst tenderar jobbet att liksom växa.. och växa... och...
Men just eftersom du är så nogrann så tror jag allt att du grejar en blanksvart, kör på det! Vi vet bägge två att du inte kommer att ångra dig när allt väl är gjort!
Avstod fråg krogbesök igår med herrmiddagsgänget för att orka vara i garaget o fick ihop ett bra par timmar o lite gjort.
Dörrar avplockade, slipade och spacklade, ena dörren måste jag punktblästra o kanske svetsa i ny plåt. Även slipat båda framskärmarna och lagt igen hålet för blinkersen men lite kvar på dem. Alla rutor är nu ute så bara riva ur elen så kan ja slipa hela bilen för att eventuellt hinna lägga ett par lager grund i veckan.

Om det skulle skita sig med passformen..
http://www.tradera.com/vw-bubbla-vanste … _185906515
Om det skulle skita sig med passformen..
Fick den idag o verkade passa bra! Tack ändå 
Kan verkligen inte slita mig från garaget, nån jäkla drog de där fast ja börjar tröttna på att slipa.
Var iväg idag till Strängnäs o hämtade en komplett inredning som jag ska försöka mig på att sy om med hjälp av morsan 
Sen blev de 3 timmars handslipande runt alla fönster, dropplister osv.

Rostskadad dörr. Väldigt skonad från rost denna!

Blivit sparsamt med tid i garaget då ja helt enkelt behövt vila mig i form, men imorgon blir de hårdkörning med blästern o eventuellt pulverlackera lite smådelar.
Byggde mig ett par pallbockar för lackeringen o sen slipat klart skärmarna idag.

Skönt att höra att det inte bara är jag som måste vila ibland.. Sälja ratten? 
Skönt att höra att det inte bara är jag som måste vila ibland.. Sälja ratten?
Hehe nej man måste nog alla de 
Nja, om du har en original bubblaratt den med smala ramen så kan vi byta 
Lagat dörren idag med ny plåt, svetsat i astolparna längst ner då de var en bur fastsvetsad där. Slipar rent instrumentpanelen o grundat för att se defekter o sen fortsätta med den.

Min hemmabyggda torkanläggning 

Rullarn skrev:Skönt att höra att det inte bara är jag som måste vila ibland.. Sälja ratten?
Hehe nej man måste nog alla de
Nja, om du har en original bubblaratt den med smala ramen så kan vi byta
Vilket jag inte har, men snubblar jag över en så ska jag minnas detta!
Blivit väldigt lite gjort på bilen då ja måste ta o beställa bakre kofångarplåtar o lite smått o gott.
Istället för att pilla med bubblan fick arbetsbilen lite rostlagning idag istället..Kände att de var bra att få lackera lite innan ja sen ska ta mig an bubblan 

Sidor Föregående 1 2 3 4 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Highgloss white Beetle 1964
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.