1

Vad har ni för erfarenhet av detta? Läst lite på Samba om kylplåtar bla.Går dessa att hitta beg ?
Vad tror ni om denna ? Annat alternativ ?
http://i166.photobucket.com/albums/u108/ghiamannen/nmmnmm_zps8dff8232.png

2

I USA "slutade" man ta in och sälja latebay med 1600 när typ4an kom, så där är plåtarna ovanliga. I Sverige är det lättare då 1600 fortsatte vara ett motoralternativ. Ffa knegarbilar och snikmodeller hade detta billigare motoralternativ. Dessa motorplåtar passar i motorutrymmet även där det suttit en typ4 original.

3

Vad tror du om balken då ? Nån form av stöd för motorn behövs väll ? Bussen är en -77.

4

Jag ska också göra detta med en framtida camper, har fått tag i bakplåt o framplåt...men sidoplåtarna verkar vara stört omöjliga att hitta.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

25hpman skrev:

Jag ska också göra detta med en framtida camper, har fått tag i bakplåt o framplåt...men sidoplåtarna verkar vara stört omöjliga att hitta.

Det är bara två plåtar fast den främre är gjord av tre delar. Den bakre är iskarvad på en typ1 plåt. Lite konstigt att ingen nytillverkar dessa.

Så här ser de i alla fall ut:

Post's attachments

005.JPG, 125.84 kb, 653 x 490
005.JPG 125.84 kb, 166 downloads since 2013-08-31 

[

6

Ovaltyp2 skrev:

Vad tror du om balken då ? Nån form av stöd för motorn behövs väll ? Bussen är en -77.

Konsollerna i ramen kan du spara men du måste ha nya gummikuddar. Balken till motorn är speciell för 1600 motorn. De brukar gå att hitta. Skickar ett tips på PM.

Motorn måste också vara förberedd med balkfästen.

[

7

Jag har sålt min -75a EH som hade 1600 original. Sålde den dock med typ4 motor, så jag har nog kylplåtarna över..

Undrar vad man kan få för såna ICQ/ad

DH -69
Buss -66

8

Jag köper. Nämn ditt pris....

9

Det var flera om konfekten tydligen.
Jag ska fotografera dom, så skicket syns, sen lägger jag upp en annons under delar säljes, här på sidan så får det bli en kort budgivning typ.

DH -69
Buss -66

10

Jag budar gärna, om säljaren går att lita på....

11

En fråga från en novis, varför byter man från typ 4 till typ 1?

[img]http://www.vw-mplate.com/mplate2-17364.png[/img]

Janne Lindgren Åmål/Oslo
Bay med dubbla sidodörrar och automat -77

12

25hpman > Ja, det har du väl ingen anledning att inte göra i detta fallet? PM isåfall.

DH -69
Buss -66

13

Det var inte dej det var adresserat till, utan en annan herre som är duktigt i ropet på fejsbook. Dej har jag inget problem med alls. Å har aldrig haft det heller, ska tilläggas. Ber om ursäkt för feltolkningen.

14

Som sagt, inga problem tomas.
Nu ligger det en annons med bilder under delar säljes. Bli nu inte ovänner ICQ/ab

DH -69
Buss -66