1

Nån som har eller vet var jag kan få tag på membran och packn till förgasaren Solex 30/35 PDSI (T) , kom ingen soppa,  Plockade isär rengjorde fick en liten pryl över typ en liten fyrkantig mässing med spets i ena änden och hål med hack i andra (ska försöka lägga upp en bild) men är ny member sen igår natt. denna pryl låg kvar på bordet efter demontering föll ut typ . nån som vet?  Ber om ursäkt för "vattenkylningen" på min buss/högtakare.

Post's attachments

prylen.jpg, 145.87 kb, 1172 x 1033
prylen.jpg 145.87 kb, 192 downloads since 2013-08-25 

2

Flottörnål kanske? I så fall är det delen som stänger av/på bränsletillförseln in i förgasaren.

3

OK, tänkte nog lite så åxå men var är frågan. får fråga runt lite om nån känner igen prylen.

4

Om det är vad jag tror så sitter den inne i förgasaren i närheten av ingående bränslerör/-slang. Men det finns förmodligen mer kunniga på LT med förgasarmotor här på forumet.

5

Är det där nåldelen av flottörventilen så fattas något från den. Vad är det för mått på biten?
( Din bils typ är LT 31, i grunden en LT28 med lite kraftigare bakfjädring anpassad för Sverige marknaden.)

6

storleken ca 10mm lång och 4 mm bred ,  LT28 ok då skulle man kanske kunna söka på förgasare till den typen, om dom åxå har audi/ww motor , jag kollat på google bilder  på Solex 30/35 PDSI (T) men ingen har det retur rör för soppan som min har.

7

storleken ca 10mm lång och 4 mm bred ,  LT28 ok då skulle man kanske kunna söka på förgasare till den typen, om dom åxå har audi/ww motor , jag kollat på google bilder  på Solex 30/35 PDSI (T) men ingen har det retur rör för soppan som min har.

8

Ser ut så här. men borde det inte funka med typ likn förgasare om  dom typ el-ventils anslutventiler. Satte dit några siffror kanske kan jag få namn på dessa prylar och funktioner. Jag har inte gjort sånt här sen jag va i moppe åldern och nu är jag 66 så lite pensionärs syssla liksom, ICQ/ab

Post's attachments

Attachment icon Solex 30-35 PDSI (T).jpg 821.77 kb, 74 downloads since 2013-08-28 

9 Senaste redigerad av Kjell T (2013-08-28 14:11:18)

Kan delen vara till tillskottssystemet för högfart?
Förgasaren som finns på Opel Kadett 1100 och 1200, samt vissa Record 1700 har ganska mycket likheter med den förgasaren, men de är något förenklade och försedda med manuell choke bla. Även vissa tidiga Passat/Audi 80 hade en liknande förgasare på någon av de många olika motorversionerna som fanns i dessa bilar.

10

De kanske skulle funka med en sån, de vore ju bättre ha manuell choke då vet man när den är på typ. ska söka lite på de.  ICQ/ab