Jag har lite detaljer kvar innanför dubbelgolvet, bl a isolering till värmeröret beställt och på väg från usa (restnoterat).
Jag ska registreringsbesiktiga bussen och funderar på att skruva fast övre delen av lastgolvet, undre delen är svetsat och klar
på plats med helt nytt plåt. Detta då jag senare måste lyfta golvet igen. Då ska den svetsas såklart.
Hur blir det med förstyvningen, blir den helt värdelöst? Jag ska ändå bara köra inne i stan eller i max 40-80
på småvägar och utan några hysteriska laster. Har läst på typ2-klubben att en del folk tar bort det rostiga undergolvet
och kör utan i tron att den är bara till stänkskydd. De kör tydligen utan problem. I mit fall är det dock övre delen.
Kombinationen av 2 golv är givetvis förstyvningshjälp för soltaksbussar som min eller dubbeldörrbussar.
Vad säger panelen om förstyvningen? Blir den mycket sämre? Kan besiktningsmannen klaga?
Understrykas bör att jag ska ha robusta självborrande skruvar genom plåtgolv och balkar, ett 20-tal per golvhalva.
Jag tror att de heter nr 30. Får kolla. Sen får jag svetsa på dessa ställen.
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
och lägg över en matta.. ser besiktningsmannen skruven kan han ha synpunkter.. alt popnita fast .kladdar man över lite kitt över nit/skarv så lär det inte synas.. tror inte någon kollar på golvet i cupen/lastutrymmet utan mer under...