1

Har länge funderat på HUR man värderar sin bil, skulle man fråga mig om min pärla så skulle den bli väääldigt dyr *hehe*

Nu vet ja ju att skick, rost, utrusting å säkert årsmodell spelar roll..

men ta min då som exempel
En 66a, 1300 LIM 113
Vägmätarställning   72503 *sen vet man ju ej hur många var den snurrat*

ingen nämnvärd rost *sett en rost blåsa på ena dörren*
ny inredning, klädsel å mattor.
Allt funkar, vet dock inte om eberspacher funkar, ej vågat pröva hehe..

så va skulle du sätta för prislapp på denna?

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/971516_10151517553336709_450673241_n.jpg

Bubbelicious For Life

2

Värde och vad folk betalar är oftast helt olika.
Jag skulle inte betala mer än 10k för den (då den är alldeles för ny för min smak)
men jag skulle nog värdera den mellan 20-30k beroende på skick och känsla man får på plats.
Tips är att surfa runt på olika annonssidor och kolla pris, men det ger inte riktigt rätt bild heller för man vet inte vad dom säljs för till slut.

Nytt mob nr...

3

va precis de ja tänkte inflika oxå.. beror ju helt på va köparen i sig får för känsla å jag håller med vissa bilar vill man inte ge mkt för medans någon annan kanske kan ge massor..  tänkte väl mest om de finns nån generell prislinje å gå efter eller om de enbart bär vad säljare vill ha å vad köpare vill ge...

*min är då inte till salu bara för å klargöra de hehe, mest nyfiken*

Bubbelicious For Life

4

Om du ska sälja bilen så är det köparen som bestämmer priset. För öppnar inte han/hon plånkan så får du inget värde alls ICQ/ab

Generellt kan man väl säga att ju äldre bil det handlar om desto högre värde. Men sen finns det saker som påverkar priset skick/utrustning/antal tillverkade/lagad mm

Nytt mob nr...

5

När på säsongen brukar kunna spela in lite på värdet på dessa bilar också. En som kostar 30 när solen börjar lysa på våren kan kosta under 20 när solen försvinner på hösten.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

6

Den modellen du har har blivit mer och mer intressant för folk.. samma sak med late bay.

Titta blocket och jämför. Då brukar man få en bra indikation på pris.

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

7

är intressant hur alla ser på dehär med å värdera ICQ/ab själv e ja helt värdelös på de hehe

Bubbelicious For Life

8

Men visst är det så att priserna på Bubblor före -68 gått upp som fan senaste två åren?
Jag menar, jag hade ju en -65 som jag både köpte och sålde för dåvarande "Blocket-listpris" vilket var 5000 kr.
Idag finns det inte en enda -65 eller däromkring för under säg... 15 000. Beror det på den underbara sommaren som varit? ICQ/ab

MVH
/ MrSpock

VW typ 1 - 68

9

visst är de så, sista 2 åren har de stigit.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg