Har några smågrejjer som är gjorda av mässing med ett lager krom utanpå som ja tänkte ja skulle lacka.
Vad är smartast och göra, slipa bort all krom så mässingen kommer fram eller bara matta ner kromen och sen lacka direkt på?
Tänkte ja skulle lacka med en vanlig sprayflaska, finishen är inte så viktig, viktigast att det sitter och inte släpper efter ett tag.
Jag skulle nog matta ner till mässingen, krom brukar vara så jävla hårt och därför svårt att bara rugga för att få det att fästa.
Slipa ner till mässingen ja, tänkte väl det, hade hoppats på ett enklare svar... blir så attans många små kringelkrokar och slipa...
Tack tack.
Jag har blästrat och lackat på det utan problem.
Ali G
Om man ska blästra på något som har mässing som grund, va ska man ha för blästermedel då?
Mässing är ju mjukt så det måste väl vara ett medel som inte äter upp så mycket av mässingen, antar att när blästermedlet kommer genom den hårda kromen så äter den mässing ganska snabbt?
aluminium skulle jag provat med och inte nöta så länge. avsluta med fint slippapper. glöm inte grundfärgen om du vill ha ett långvarigt resultat 
Sök på dechroming på Google. Elektrolys eller kemikalier är ju lättare än att slipa i vinklar o vrår ;-)
Man behöver inte blästra bort kromet, bara matta ner det.
Ali G
Vad har du nu på gång ?
Ska du ha en Goth-takkrona i bilen ?
Vad har du nu på gång ?
Ska du ha en Goth-takkrona i bilen ?
Shit! Du är inte bara frikyrkopastor, du är synsk också!