Nya stolar för 2013. Porsche, vinyl i färgen kork från tidigt 70-tal.
Med lite kärlek, nål och tråd ska de nog gå att få ordning på dem. 

samma bild men full storlek:
http://mr-nicke.se/stuff/projekt.boxerv … C_0496.JPG
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Spöket's, Typ1 -59
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nya stolar för 2013. Porsche, vinyl i färgen kork från tidigt 70-tal.
Med lite kärlek, nål och tråd ska de nog gå att få ordning på dem. 

samma bild men full storlek:
http://mr-nicke.se/stuff/projekt.boxerv … C_0496.JPG
Har ett par sådana 911 stolar stående.. men som dina har en del sits sömmar brustit.. tänkte om man drar av galonen från sitsen och förstärknings limmar tunt tyg under går det säkert att fixa/sy till. blir ju en del belastning när man sitter på dom.
kan jag tänka mig ..
Ingen dum ide att förstärka faktiskt. Har redan tagit isär dem för att sy så det är ju inget extraarbete att tala om och limma dit lite tyg samtidigt 
Hade missat denna efter att du bytt till originalfälgar, måste bara säga att de ser förjävla BRA UT!
Lagom höjd, snyggt med tvåton (igentligen ingen tvåtons fantast) med original å vitsida!
Hoppas sommaren bjuder på många sköna turer
Tack, Ja fälgarna blev ett riktigt lyft.
Nu är första stolen klar. Inte perfekt kanske, men ja tror det blir riktigt fint i alla fall 

woho! Nu har äntligen min vw sommar börjat, bilen är besiktat, takräcket är oljat, golvet är målat, stolarna är monterade, och smultronen är mogna!

Hur tycker ni det blev?? 
Och varför brumade du runt utanför Biltema tidigare idag? Usch! 
haha, för att biltvätten ligger mitt emot och fåglarna hade använt mitt takräcke som toalett 
Smultronbilden var asläcker
lägg upp den i bildtråden vetja 
Grymt fin bubbla du har! Håller med om att smultron bilden var läcker!
Schysta stolar du fixat också! 
Tack, kul att ni gillar dem.
Har letat efter äldre porschestolar i den här färgen sen ja köpte bilen, och förra hösten ploppa ett par i rimligt pris äntligen upp på blocket. Sen att resten av inredningen inte matchar perfect, det är ett senare problem 
Måste även berätta om helgen. Tog en tur till stockholm för att finåka och hälsa på flickvännnens syskon bland annat. Att köra fyrfiligt i stockholmstrafik med en bil från 50-talet var sannerligen en spännande och smått skrämmande upplevelse 
Har suttit och läst igenom din tråd nu den senaste timmen, inlägg för inlägg, och måste säga att du har gjort ett fantastiskt jobb! Bilen blev otroligt fin! Normalt brukar jag inte ha mycket till övers för röda bilar, men denna är definitivt ett undantag! (Kanske det vita som väger upp...
)
Smultronbilden var riktigt läcker, som redan har nämnts! En ny profilbild kanske?
Blev även riktigt bra med Porschestolarna!
Du har inte funderat på nya dörrsidor? Likadana, men kanske i lite bättre skick bara, för att matcha resten av bilen. 

Har suttit och läst igenom din tråd nu den senaste timmen, inlägg för inlägg, och måste säga att du har gjort ett fantastiskt jobb! Bilen blev otroligt fin! Normalt brukar jag inte ha mycket till övers för röda bilar, men denna är definitivt ett undantag! (Kanske det vita som väger upp...
)
Smultronbilden var riktigt läcker, som redan har nämnts! En ny profilbild kanske?
![]()
Blev även riktigt bra med Porschestolarna!Du har inte funderat på nya dörrsidor? Likadana, men kanske i lite bättre skick bara, för att matcha resten av bilen.
Va kul att höra! tack tack. 
Beskar bilden till bakgrundsstorlek och la upp bilden i "dagens vw bild" tråden.
Nya dörrsidor står definitivt på "att göra" listan, men jag har inte lyckats besluta om ja ska ha likadana som sitter där nu, eller om jag ska specialbeställa i vitt och kork (samma färg som stolarna). Kanske till nästa sommar. 
Såg en av få fina bilar värda att fota på Västeråsträffen!

Diggar din bil
:P Och är sjukt avis på stolarna fram, hur löste du det hela ?? Kommer från en 911'a ?
Såg en av få fina bilar värda att fota på Västeråsträffen!
Tack! Jäkla fin bild du tagit! 
Diggar din bil tongue:P Och är sjukt avis på stolarna fram, hur löste du det hela ?? Kommer från en 911'a ?
Hehe, jo stolarna letade ja länge efter innan ja hitta några i rätt prisklass.
Tror det är 911 men inte helt säker, kan va 944 eller liknande också. Svårt att se nån skillnad och har inte sett exakt likadana nånstans än. Ganska enkelt monterade faktiskt. Slaktade originalstolarna och svetsade fästen för Porsche skenorna ovanpå. sen var de bara att bulta dit dem utan att vara sig förstöra golvet eller porsche stolarna 
Läckert litet smultron som får vintervila... 
Fy satan va fin! Läcker färgkombo!!
Har börjat bygga en väska för att få lite finljud i bilen.
Tråd: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25720

Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Spöket's, Typ1 -59
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.