Tyvärr tycker jag det är roligare att skruva än att använda grejerna...
Nu är bilen klar och jag har kört lite så då är det dags att sälja till förmån för nästa projekt.
Den är nybesiktigad i slutet av juli så det är fritt fram i två år nu.
B20 borrad till 2,2
toppen planad och en annan kam, minns tyvärr inte vilken.
KG gula ventilfjädrar.
Extractor.
8 bultade veven.
Brytarlös tändning från saab 9000 turbo
Helt genomgången holley 390 2 portare
IRS och 1303 AT låda
Sparco stolar
OMP 4p bälte.
Rensad invändigt och bur.
Mkt fina toyo 195/50/15 sommardäck som gått kanske 40 mil.
Skivbromsar fram och 4x100 runt om.
Lackad i matt grå.
Plastskärmar runt om och löstagbar mellanplåt i plast.
Nytt elsystem.
+ säkert en massa mer.
Självklart reggad med dessa förändringar och helt gatlegal.
Bilen går riktigt bra men visst finns fix om man vill.
Ev förstärka växellådan om man är ute efter att racea.
Jag har inte racat med den.
Ev byta lamell eller justera kopplingsvire, jag tyckte den slirade till vid en omkörning.
Man lyfter ut hela motorpaketet på 30 min.
Justra in växellägena, dom är lite knepiga. Men jag har lärt mig att kör med dom så.
Empi trigger man justrar genom att flytta spakfästet.
Obs Det är solen som lyser på förardörren därför ser det skumt ut.
Pris 35.000
Kan ev ta en fungerande 8hk snöslunga av erkänt märke som delbet.
Sänker priset till 25.000 utan inbyte i nån vecka sen ställs den bort
Finns i umeå, västerbotten
mr.jalla(snabel)gmail.com
o7o-60 56 126
Eller pm
* Saab 02:a