26

Säkert tio år sen jag var på Eskilstuna Veterandag. Då köpte jag en nos kofångare till splitt i crepepapper för 400 sek, och ett original motorstativ Matra för 150 bagare. Igår var det nypremiär. Stod i en kö ca 1 timme som inte rörde sig så jag vände och tog vägen genom Hällbybrunn och fick ställa bilen på en lokal loppis. Gick en 5-6 hundra meter och såg kaoset vid insläppet. Flera bilar med huven upp som blockerade rondeller. Med lite pessimistisk inställning gick jag med raska steg mot swappet. har aldrig sett så mycket dynga på samma plats i hela mitt liv. Två timmar senare gick jag tillbaka till bilen med en Marchal gul glödlampa som kostat 20 bagare. Känns tråkigt att det är mest isärplockade moppeförgasare och porslin som säljs på en marknad för veteranbildelar. Om det här är de normala marknaderna 2013 åker jag hellre på rena loppisar där man faktiskt fortfarande kan göra fynd. Köpte fyra nos splitthorn på en loppis i Flen för 100 spänn av änkan till en splittägare. Det kommer säkert att dröja 10 år innan jag tar mig till nästa skräpmarknad, porslin har jag så det räcker.

27

Jag hittade ett fäste från en gammal pump jag ville ha! PERFEKT! Nu kan jag bygga startbänk ICQ/ag frågade pris. 6000 kr.. Gubbjä... Inte fasen kan den vara värd så mycket  Default/yikes inte ville han gå ner i pris heller..

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

28

Hans Landelius skrev:

Säkert tio år sen jag var på Eskilstuna Veterandag. Då köpte jag en nos kofångare till splitt i crepepapper för 400 sek, och ett original motorstativ Matra för 150 bagare. Igår var det nypremiär. Stod i en kö ca 1 timme som inte rörde sig så jag vände och tog vägen genom Hällbybrunn och fick ställa bilen på en lokal loppis. Gick en 5-6 hundra meter och såg kaoset vid insläppet. Flera bilar med huven upp som blockerade rondeller. Med lite pessimistisk inställning gick jag med raska steg mot swappet. har aldrig sett så mycket dynga på samma plats i hela mitt liv. Två timmar senare gick jag tillbaka till bilen med en Marchal gul glödlampa som kostat 20 bagare. Känns tråkigt att det är mest isärplockade moppeförgasare och porslin som säljs på en marknad för veteranbildelar. Om det här är de normala marknaderna 2013 åker jag hellre på rena loppisar där man faktiskt fortfarande kan göra fynd. Köpte fyra nos splitthorn på en loppis i Flen för 100 spänn av änkan till en splittägare. Det kommer säkert att dröja 10 år innan jag tar mig till nästa skräpmarknad, porslin har jag så det räcker.

Håller med. Är inte speciellt intresserad av gamla tomtar och sunkigt porslin. Tur att det fanns bilar att kolla på iallafall! ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

29

50 split skrev:

Välkommen wompa till de normala marknaderna 2013...
Låter dock konstigt att Västerås vintermarknad skulle vara billigare, men vad vet ja.

Tyvärr hade jag stora förhoppningar iår men nu är jag invigd.

Tänkte mest att det är ett bättre utbud på Västeråsmarknaden.. Nu var det mycket porslin och annat bråte som ingen ville ha..

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

30

Hans Landelius skrev:

Håller också med..vi åker också mycket på loppis och förfäras över hur mycket bråte det finns,visst finns det guldkorn då och då men för det mesta blir man bara besviken..det börjar ta slut känns det som.. ICQ/ac

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

31

Äh! Jag är nöjd med Söndagen i Eskilstuna  ICQ/ab
Hittade två 16" Splittbaggefälgar i nära NOS-skick med nya Firestone däck, samt två 16" snobbringar till tidiga Volvo PV som jag letat efter.
Ett par NOS strålkastare till splittbuss som jag passade vidare utan vinst till Eddiee som är ny här i VW-träsket.
Och ett gäng NOS torkarblad till Barndoor med torkararmar och en del annat smått o gott...

Och inte att förglömma...solbränna som gör denna vecka intressant...  ICQ/ad

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

32

Vad roligt med ett undantag,grattis till fynden! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

33

Satt och sålde hela Söndagen, solbrännan är påtaglig kan jag säga...
Håller med om att det är mycket loppis över det hela men jag klagar ändå inte då utbudet är BRETT med stora bokstäver.
Kom hem med en svartkrut allmogebössa för en tvåhundring ICQ/ag + lite mer roliga grejer som oftast ligger i uthuset och skräpar.
Dom där roligare VW-grejerna säljs väl oftast på forum eller tradera nuförtiden, därav det utarmade utbudet på "veteramarknader".
Men än kommer det fram grejer...

Chrome wont get you home, in rust we trust

Så länge nån lider av att jag lever så ska jag härda ut... /Pilten, Mora by