1

...alltså plastgrejen som får blinkersen att sluta blinka när man har svängt färdigt  Default/lol , finns den att köpa löst? (Typ1 -63)

2 Senaste redigerad av Björn J. (2013-08-25 18:50:14)

Inte vad jag sett.
Nu tänker jag på den plastgrejen som sitter fast i rattnavet. Jag modifierade en sådan på en sportratt jag hade i en 1303 en gång, tog en sådan där enkel plastbit som mackarna delar ut som isskrapor. Skar ut en passande plastbit som jag värmde med en större lödkolv (varmluftspistolen var inte uppfunnen då)  så att den fick en lätt konvex form, sedan limmades den med epoxi i rattnavet där det fanns en passande skåra. Nu ser det väl inte likadant ut på en originalratt, men du kanske kan få nån idé av ovanstående ändå.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

3 Senaste redigerad av Miff0 (2013-08-25 21:41:42)

Tack för tipset Björn om att använda plast från isskrapor  ICQ/ab
Nu sitter det ju en sportratt på min så plastgrejen kanske inte finns där original?!
Men men... jag tog iaf en T- koppling till 32mm PP-rör (nästan exakt samma mått som på originalet) och sågade ut en liknande bit.

Den verkar funka, hoppas bara den håller ett tag  ICQ/ae

Post's attachments

20130825.jpg, 241.3 kb, 800 x 600
20130825.jpg 241.3 kb, 141 downloads since 2013-08-25 

4

Det ser ju bra ut!
Sportrattarna jag kommit i kontakt med har bara en "pinne" bestående av en låssplint och dom räcker inte till att peta till mekanismen till återgången i spaken.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."