1

Funderar på en samsung galaxy s4
eller en iphone 5
Några synpunkter

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

2

Nu lär det väl bli det vanliga Ios vs. Android snacket som vanligt... Men jag röstar för en iPhone... Har använt Apples grejer i flera år nu och allt fungerar helt makalöst bra med varandra. Galaxy S4 verkar dock vara en sjukt bra telefon, men jag stör mig något enormt på Android, kommer inte alls överens med det.
Apple kommer ha en konferens om cirka 2-3 veckor tippar jag på, och om ryktena stämmer så kommer dom släppa en ny telefon då. Förmodligen bara en upphottad 5:a, men ska bli spännande o se va dom kommer med.

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

3

Gahmen skrev:

Nu lär det väl bli det vanliga Ios vs. Android snacket som vanligt... Men jag röstar för en iPhone... Har använt Apples grejer i flera år nu och allt fungerar helt makalöst bra med varandra. Galaxy S4 verkar dock vara en sjukt bra telefon, men jag stör mig något enormt på Android, kommer inte alls överens med det.
Apple kommer ha en konferens om cirka 2-3 veckor tippar jag på, och om ryktena stämmer så kommer dom släppa en ny telefon då. Förmodligen bara en upphottad 5:a, men ska bli spännande o se va dom kommer med.

samma här, kör på en apple o du blir skit nöjd ICQ/ag

4

Har jag fel eller är det inte så att man bara kan köpa musik etc och inte lägga in på iphone? Iaf så på ipad.
Sen är det fortfarande glasskärm på 5an med?
Är väll så att du kan väll inte gå in i apple prosukten på datorn och lägga till filer etc själv?
Jag röstar för s4an.
Om den äter batteri (som dom flesta telefoner gör) så kan du köpa ett batteri med större kapacitet bara.
Jag har 3an och funkar kanon.
På android kan man lägga in filer själv.

5

Nja, du har både rätt och fel. Du kan lägga till musik i iphone via iTunes som du "inte köpt", det är inga problem. Men i övrigt så det där med filerna stämmer, du har ingen file browser i iphone på samma sätt som Android har.

Jag har själv använt iphone sedan 2009 (är inne på min andra nu) och är mycket nöjd med den. Solid känsla i den, mycket reptålig skärm i mitt tycke etc.

VW Typ 1 1959 L358 Granatrot

6

Jag ha ingen  iphone så inte så vet inte så mkt om dom.
Ha 5an glasskärm med?
Är en stor nackdel då såna kan gå sönder

7

Nu är ju jag som jag är så jag ska inte börja uttala mig om iphone men en sak som är störande med dom är ju laddare och allt annat löst krafs som inte passar till andra telefoner.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

8

kör oxå Iphone och kommer nog att köpa den nya nu i september (dom har ju event den 1 sept så telefonen kommer nog i slutet av september)

Men för egen del är det mest för att jag inte orkar sätta mig in i ett nytt system.

Dock skulle jag nog kasta ett öga på HTC One. Kollegan har en sådan och den är väldigt trevligt. Hade nog varit mitt val om jag inte kört iPhone just nu. Lagom stor skärm och mycket trevig kvalitets-känsla.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

9

Ja iPhone är ju ett väldigt stängt system. På både gott och ont. Ingen större risk för virus eller dåligt ihopklabbade appar, men man kan ju alltid jailbreaka den, då kan man göra i stort sett vad man vill med den:)

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

10

Har haft iPhone sen -09 nån gång. Aldrig haft problem med skärmen eller nån annan del av telefonen heller för den delen. Har dock alltid skärmskydd och skal på telefonen.

5:an har dock lite dålig batteritid tycker jag.

11

Vad har du för telefon i dagsläget?
Jag kör Nokia med Windows 8 och är mycket nöjd. Kört Windows några år nu. Fortfarande "nytt" operativ men snabbast växande av alla.
Otroligt enkel om man inte är van med smartphones.

Mera känd som jb...

12

Jag har en Nokia Lumia 800 som jag köpte för ett par år sen o jag är helnöjd med den..nu håller jag inte på att smsa o surfa på den hela tiden men till mig duger den bra iaf..finns mycket appar osv till den också..

13

köp inte Sony ericsson arc.

visst den kan ta snygga bilder ibland men det är ju när mobilen är på glatt humör  , och mer eller mindre varje gång man går in och ska använda någon app så flyttar dom platser på sig så man får leta ...

ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

14

Nokia Lumia 920 med wp8 har jag och är helnöjd ICQ/ab

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

15

Jag har en Galaxy S3 4G. Helnöjd.  Dottern har iPhone 4s, å den funkar också.  Men jag kommer inte överens med iphone överhuvudtaget.  Har du andra apple grejer hemma typ dator och surfplatta så köp en iphone,  annars så rekommenderar jag Samsung.  :-)

16

1. Samsung S4
2. HTC One
3. iPhone

Eller om Du skiter i kamera, processorkraft, skärmupplösning, HDMI Ut, batteritid och 60.000 fler appar.........Iphone i första plats 
ICQ/ad

Karl Rahner
San Diego, Ca. -------> Borås Sweden (WTF?)
www.fanfest.se

17

De flesta jag känner som har haft iphone har varit missnöjda så jag skulle nog inte välja en sådan  Default/hmm
Har själv en samsung galaxy note 2 och kommer inte att ha något annat än samsung i framtiden

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2568: Taksänkt 65´ bubbla (såld) och 79´ Högtaksbay (såld)
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 35#p207535 Arzewald 59´Bubbla

18

Kör iPhone 4s, iPad mini och Apple Tv. Allt fungerar så förbaskat bra tillsammans.

Something peculiar.

Typ 1 1961

19

Jag skulle ta iPhone. Man kanske tröttnar på att det alltid är samma tema men det är så enkelt och smidigt och funkar alltid för mig så jag vill aldrig ha en adroid!

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

20

Själv kör jag iPhone. Android känns så proletärt.   ICQ/ae

21

Känner oxå några som bytt bort sin Ifåne pga av de begränsningar äpplet har.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

22

Alla tycker olika och det ger i resultat både positiva och negativa saker på både iphone och android.
Ta den du känner för.
Smaken är som baken och det är du som ska ha telefonen.
Ta den du tror du kommer trivas mest med.

23

oavsett vilken du köper så se till att få en bra försäkring på den, då det verkar vara mer eller mindre standard att skärmen går sönder(iaf bland mina kompiser), speciellt om det är äpplen på nallen

tror detta är mer viktigt än vilken mobil du väljer.

Min åsikt när det gäller iphone vs android, har du andra Mac saker köp iphone annars fundera noga innan du köper iphone (iaf om du ska koppla den till datorn)

Nytt mob nr...

24 Senaste redigerad av alpinebubblan (2013-08-26 06:02:38)

Jag ha funderat mycket på det med försäkringen.
Hade på min första android men på denna tog jag ingen.
Då jag ha för mig det var bra dyr försäkring per månad. Och om man börjar räkna på längre tid så kosta det bra mycket.
Visst, telefon kan gå sönder när som helst men då köper man ny då dom går ner i pris för var dag och sen så åldras telefonerna och nya kommer ut.
Jag tror mer på försäkring på iphone än android.
Pga glasskärm.
Som sagt alla tycker olika och gör olika.
Sen stor "försäkring" för skärmen är ju skärmskydd.
Dom som inte tycker om flipp flopp skal som jag så finns det ju skärmskysdsplast du montera på skärmen.

25

Nya nokia verkar ha dåliga skärmar också, polaren smälde sin första dagen. Fick en utbytesmobil smälde den andra dagen... Sen har han smällt 4st nokia skärmar på den gamla modell också... Samt ett gäng ericsson

Nytt mob nr...