Köpte min första bubbla för en månad sen och har funderat på vad för motor som sitter i...
Motor nret börjar med OF och O:et ser ut att ha ett w i sig :S har sökt med ljus ock lyckta efter vad detta kan va för motor men utan resultat. Hjälp?
Såg på ägar pappren att de står 32hk. Vill veta vad det är för motor så man inte beställer fel saker 
1 2013-08-24 10:04:46 Senaste redigerad av Porat (2013-08-24 15:36:43)
Det är nog så att Oet har vw märke i sig.
Å att du då har en F motor.
Vad är de för bil i övrigt?
32 hk vet jag inget motor alternativ som heter?
De är en t1 från 67 1500 lim. Där av min fundering på motorn.
Det där O'et är nog inget O utan en cirkel med en VW-logga och pilar runt, det är VW's märke för fabriksrenoverade delar. Motorn är således en utbytesmotor renoverad av VW.
F betyder 1300 på 40 hk och det är 30 kW.
Ali G
Ska försöka lägga upp bilder på den när jag kommer hem för att säkerställa
Tack för hjälpen än så länge 
*uppdaterad*
Det där är inte loggan för fabriksrenovering.
Jag skulle raskt flytta filtret till före pumpen och byta ut det där sk. luftfiltret till en original eller minst sätta det på ett 5 cm högt rör.
Ali G
Har inga orginal filter så blir klurigt 
Men tror du fortf jag har en 1300 motor?
t1 1500 motor från 67 heter H och har ingen 12v växelströmsgen, men det går ju att bygga om..
West Coast BugMeet
www.bugmeet.se
Den är 12v konverterad av förra ägarn.
Har inga orginal filter så blir klurigt
Sätt filtret före pumpen så slipper du få hela motorn tvättad med bensin när det billiga filtret spricker.
Men tror du fortf jag har en 1300 motor?
Om ingen har byggt om den så ska det vara en 1300. Blocken är i grunden lika mellan 13-15-1600 så det kan vara vad som helst.
Ali G
Jag tycker att det ser ut att vara ett H som märkbokstav dvs en 1500...
Porat skrev:Har inga orginal filter så blir klurigt
Sätt filtret före pumpen så slipper du få hela motorn tvättad med bensin när det billiga filtret spricker.
Har funderat på att byta bensin filtret eller flytta det till en plats där de inte syns. Så innan pumpen lär det nog bli