Jag kommer att behöva sälja min Lilja nu under hösten för att finansiera och lämna plats och tid för andra projekt, framförallt min VWilma (splitbussen).
Jag har bokat besiktningstid 5:e september och räknar med att det inte blir några (stora) problem med den, men jag kan ju givetvis ha missat något.
Bussen i sig är en 71:a som ser värre ut än den är, campinginredd med fällbara flygplansstolar och fullbred säng bak. Kompressorkylskåp och rinnande vatten finns det också. Många i Nordiska Typ2-klubben känner igen den från de senaste 10 bussfesterna. Det kommer också att följa med en del delar om priset blir rätt (bl a en dragkrok och en fin instrumentbräda), blir buden alldeles för låga så kommer den antagligen att slaktas istället. En SAAB-stol och en Volvo-stol är monterade fram.
Bra saker: Funktionell om än sliten inredning, rostlagad och målad motorlucka och baklucka med nya dörrlister. Bakluckan är ej monterad ännu. Nymonterat beg bromsservo från T3 i somras. Motor startar lätt och går hyfsat bra. Solcellsdriven ventilation. Bytt framvagn till en fin och rostlagad 73:a för ett antal år sedan.
Dåligt: Rostig runt framruta samt ventilationsrutor bak. Allmänt sunkigt utseende(bilder kommer senare för de som inte vet hur den ser ut). Framgolvet behöver lagas färdigt, men funkar som det är nu utan problem.
Priset då? Bud som anger om det är för en besiktad och godkänd buss eller en obesiktad. Blir buden för låga plockar jag ur kylskåp, motor och annat godis och säljer resten i delar.
Jag kommer att annonsera även på andra forum/siter, men uppdaterar eventuell budnivå.