Jag får tacka att Hp lade ut tipset, så att Kuus kunde ringa och tipsa mig. Måste även tacka GB för att han ringde och tipsade, men han var några minuter efter Kuus med tipset.
I fredags var jag och köpte bakersta soffan av Nyna i Kristinehamn, och några dagar senare kommer det ut en mellansoffa på blocket. Det var ju inte så svårt att få ihop en inredning
Det var nog meningen att jag skulle ha den här. Jag bytte bromsledningar på Sharanen. Ett tråkjobb, som jag väntat med till absolut sista dagen. Det tog fem timmar, så jag var inte med och la grabbarna igårkväll. Hade jag lagt grabbarna hade inte Kuus fått tag på mig. Säljaren till soffan var ute och målade och klev precis innanför dörren då jag ringde. Han hade missat en massa samtal och Sms av folk som ville handla den, så jag ringde precis rätt.
Soffan fick han från Dalarna för några år sedan, men fanns nu i Norrtälje. Och min buss finns i Dalarna och kommer från Norrtälje.
Det finns 3 besiktade barndoor kleinbus i Sverige, varav två bussar som saknar rätt soffa. Min är en av dom.
Det var klart att jag ödet ville att jag skulle ha den.
Det var för övrigt en tidig soffa med stora fjädrarna.