1

Jag hämtade en ny moped igår, och den måste givetvis viktkompenseras lite...

Jag söker :
60cc cylinder, eller ev en 50cc 5,5hk
Kyrkportsförgasare, 14x17mm
32mm krök och dämpare

Allt ska passa en vanlig gammal Sachs motor.

Har du nått av detta på hyllan så hör av dig.
Kan byta mot vw delar om det är bättre än pengar ICQ/ad

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2

Är det verkligen ingen som sparat på sina 15års synder?  ICQ/ag

Jag har köpt förgasaren och kröken. Och har ev en cylinder på gång.

Så nu behöver jag bara en 32mm ljuddämpare och en passande avgasmutter. Jag vill minnas att Suzuki K50(och kanske Yamaha FS1) har samma gänga på avgasmuttern som Sachs trimcylinder.

Och ev en cylinder, om det andra ev inte går i lås  ICQ/an

Buss 65
Ghia 57

3

Detta funkar bra.
http://www.mopedfantasterna.se/index.ph … p;Itemid=1

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

4

Tack för tipset.
Det funkar säkert kanonbra, om man vill lägga upp 3000kr på mopedtrim.
Det vill inte jag  ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

5

bikenet säljerväl prisärda kinakopior på kyrkportaren som ser bra ut, men han har semesterstängt i en vecka till. nygjuten 60 kubikare är skit. kolla på tyska e bay efter en 4.3hk eller den så kallade femhlvan dvs orginalgrejor då det är mer fjong i dom! men ska vi vara ärliga så bör du köpa en  minst 4 växlad zundapp och då kan man köpa den så kallade solfjädercylindern som finns på marknaden sen nått år och den går som tåget och kostar 1400 med topp.. sachsen sätter du givetvis upp i skruvstycket och drar åt å det grövsta så det inte finns någon återvändo......laserskurna zundappfästen skickar jag..... jo, bikenet har kopia på 17mmubåten , den klassiska zundapptrimförgasaren och den ser jättebra ut.. det ligger en sån här bara i fall.

6

Jag köpte en ny fin kopia av kyrkportaren i helgen, så nu behövs det bara en cylinder att fästa den på ICQ/ab

Jag har hört en del om nya cylindrar, typ jofrab. Tydligen så ska det vara skräp.. Men jag planerar att åka på ett mopedrally och några rundor i skogen per år, och det borde väl även skräp hålla för ICQ/ad

Jag får kolla efter tyska org grejor oxå. Scannade just ebay.de utan lycka.

Jag sålde f.ö en riktigt fin Zeta 60cc för nått år sen, när jag sålt ett annat obj. Det retar mig lite nu....

Masen - tack för erbjudandet, men jag är ingen zundapp kille..
När jag var 15 körde jag Sachs och puch. Jag ansåg att zundappkillarna fuskade, jag fick fila mycket hårdare för att hänga med.

Det är lite som nu, kompisen kan köra om mig i en stor 60tals merca. Jag gillar endå folkvagnen bättre ICQ/ad

Buss 65
Ghia 57

7

Här har jag alltid köpt mina mopeddelar, har aldrig haft problem med kvaliten
http://www.eklundsmopedomotor.com/

Nytt mob nr...

8

Det verkar inte lösa sig med cylindern jag hade på gång, så jag söker fortfarande cylinder(60cc eller 5,5hk), och 32mm ljuddämpare.

Mopeden startades igår, så nu suger det i trimtarmen....

Buss 65
Ghia 57

9

Lasse har du provat mopedkillen i Staffanstorp, nu kommer jag inte på vad han heter, men har mycket på lager. Har köpt nästan allt mitt där till Florida 1960, men också hos Br Persson i Borrby på Österlen, välfyllda hyllor med gamla mopedsaker. Sen fanns det en mopedsammlare utmed E65 i skogarna norr om Skurup, välkänd som arrangerar mopedrally, har massor med mopeder och delar och säljer ibland..

Filip F

Filip F. V.Wång, Högestad, Ystad
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.

10

ICQ/ae
http://www.norscand.com/mopeddelar-1997 … 882-1.aspx

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök