Hej! Bilen finns alltså fortfarande kvar! Mellanskillnad var betald men det blev komplikationer med bilen som skulle bytas in så jag avböjde affären.
Det är alltså en gul 1303s -73 med svart inredning och den har haft väldigt få ägare!
Bilen går givetvis bra att köra men skulle nog behöva en finjustering av förgasaren!
Lite exempel på saker som är bytt på bilen:
* Nya ställbara fjäderben fram som är i näst lägsta läget nu. ( Bilen är även sänkt ett hack bak )
* Nytt ormbo och Bugpack dämpare
* Nya svarta ATS Classic med nya Pirelli P6 däck runtom
* Nybytt generator med kvitto
* Förgasaren renoverad
* Ny Empi växelspak med kortare lägen
* Nya svarttonade bakljus
* Nya tändkablar samt brytarspetsar
* Nytt batteri
* Bytt motorolja samt justerat ventilspel
* Vw Motorsport ratt ( begagnad )
Allt detta och mer är köpt / bytt under dom senaste 4månaderna!
Bakre stötfångaren samt lyktsargerna fram är lackade mattsvarta och det sitter en svart liten "spoiler" under främre stötfångaren ( enkel att demontera )
Vinterdäck på plåtfälg, orginalratt samt orginalväxelspak finns och följer givetvis med om man vill det!
Det finns givetvis skönhetsfläckar på bilen men överlag ger den ett gott intryck!
Den är besiktigad till Juli nästa år och gick fram och tillbaka till Bugrun Classic i Tierp 3/8 ( ca:30mil ) utan minsta bekymmer!
Kan tänka mig ett byte, men enbart mot en luftkyld Volkswagen isåfall! Ska det vara en typ 1 så är bara bilar före 67 intressant. Annars är jag öppen för förslag, obesiktigad eller småfix är inget hinder dock är jag inte intresserad av något som kräver rostlagning innan ev. besiktning eller stora
Pris: Bud
Det är helt ok att börja med att skicka sms då jag ibland har lite svårt att hinna prata i telefon.
Mobil: 070-8766121
Mvh Kristofer