Ser bilder i olika projekttrådar att ni lägger era bussar ned för att få bättre arbetshöjd när ni kapar och svetsar. Hur gör ni?
Tar ni bara loss hjulen och knör tills den välter? Hur får ni upp den igen?
Jag har vart med och vält ett par bilar, 3-4 stadiga gubbar och ett gäng däck att lägga ner på så funkar det fint, har för mig att hjulen suttit kvar på dom jag vart med och vält 
Låter ju kanon, måste provas.
ja la två 1 meters sliperbitar bredvid bilen, drog fast dom med spännband genom däck å fälg.
Så när bilen vältes höll dom däcken från att rula och så blev hjulen liggandes ovanpå slipersen.
mest för att få skärmkanter och kaross sida högre från marken, sen som gb sa en hög med däck att ta emot på , körde två riktigt höga staplar och tok sedan bort däck i varannan stapel för att få en långsam och kontrollerad rullning, Hade inga stadiga gubbar till hands ....
( har gjort det själv me 2 domkrafter
ej att rekomendera )
men en fru i jeep med lågväxel & dragstropp funkar även...
Drog sen stroppen åt andra hållet å säkrade den i ett träd.. kändes bra trots att den inte kunde välta tillbaka så lätt själv.
När den skulle ner hade hon somnat så då blev de bransslang runt ett träd & så knuffa över den med ena handen & fritionsbromsa genom att sakta släppa efter slangen runt trädet & sen till bilen
som sakta kom ner igen.
Kort sagt inge å va rädd för å du kommer inte ångra dig en sekund när du ser rosten falla ner på maken i stället för i ansiktet på dig. Lycka till
MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894
Tack för tipset med slipers, får samla ihop några biffar och försöka.