Igår kväll var droppen nådd.
På min bruksmotor sitter det i dagsläget dubbla ICT 34or på med Empis hex-bar gasreglage.
Jag har aldrig riktigt fått det att lira riktigt bra, svårt att ställa reglaget jämt och det känns allmänt glappigt. Ett annat problem har varit att vinkeln som gasvajern har fått för att få full öppning med pedalen leder till att gasvajertuben som går genom fläktkåpan har en tendens att 'halka bak' och fastna där vilket gör pedalen helt slapp och fast i halvgas.
Så igår bestämde jag mig för att plocka isär allt och smörja upp alla rörliga delar, *SNAP* varje fästskruv drogs av utan någon större kraft involverad och jag tröttnade rejält och har bestämt mig för att skrota detta länkage helt till förmån för ett center push/pull liknande reglage.
Jag har en lite större motor som är tänkt att åka in i framtiden när tiden räcker till, denna är dock bestyckad med 44 IDF'or, och i mitt önsketänkade skulle jag hellre satsa på ett reglage som fungerar för både mina befintliga ICT och den andra motorns IDF'or.
De enda reglage som jag sett utryckligen sagt att dom passar för IDF'or och ICT är SCATs universal center pull linkage.
Finns det andra alternativ och om inte, finns det återförsäljare i sverige som saluför dessa? Har inte hittat något. Tittar man runt på en del webshoppar så brukar dom ha separata länkage för ICT och IDF.
Tips och trix mottages varmt då jag hade hoppats att få iordning på detta inom en månad då jag går ifrån en 'efterkontrollsbesiktning' till en ny full besiktning
(problemen på besiktningen hade dock inget med detta och göra, men eftersom bilen nu står stilla så har jag inte möjlighet att köra dit och få den besiktad o klar så jag kan tänka på annat)