1

Godkväll.
Nu när danskan blivit sänkt fram så ska man ju ta bak oxå.
Här har vi fått tipps om 2 hack, blir gött stuk tydligen.
Men är det någon här som kanske kan lägga upp lite bilder på själva processen eller kanske en How to do?
Dessutom skillnaden mellan yttre och inre, räcker det med yttre splinsen?
Många frågor.....

Hade varit kanon.

Mvh Göran

Medlem i Halmstad Luftkühlers

2

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=222251

3

Två splines bak med original växellåda ger en hel del camber, men det är du kanske ute efter?

Såsom jag ser det kan man försöka sänka bara på de yttre som man hittat en bra höjd, kombinationen av inner- och yttersplines är främst för att göra finjusteringar, för att hitta lägen mellan lägena, så att säga.  ICQ/ab  Ofta sitter dock bärarmarna så evinnerligt hårt fast i fjädrarna pga rost o dyl, att fjäderstavarna har en tendens att släppa innerst först. Har du sneglat i tabellen och ser att två splines bak är okej, kan du ju lika gärna sänka på "insidan". Förfarandet är principiellt väldigt enkelt och illustreras i stora drag genom videon här ovan, det man kan "åka på" är rost  som gör att grejerna inte släpper så lätt.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't