1

Tog en tur ut på landet när min arbetskamraten ringde och behövde hjälp att få ut hans husbil ur en lada och vad står det inte där inne längst inne i ett hörn(dock var det för mörkt för bilder). Jo en -vw typ 1 56. nu till det intresanta, jag sökte upp ägaren idag och frågade om den var till salu och det kunde den kanske vara beroende på vad jag skulle kunna tänka mig att betala för den?!? ingen kofångare bak motorn läckte tydligen massa olja och så var inredningen inte längre något i himmelhöjd. Rost ingick ju även det då men han hadde en bottenplatta från en -62 stod där med.... ICQ/ag

Nu till mina frågor vad kan man tänkas ge för nått som stått sen 80talet som inte är skambud och passar bottenplatta från 62 på en 58?? ICQ/ab

Mvh

2

Jag hade bjudit mellan 10-15 tusen för bubblan.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

Du måste flytta bakre karossfästena om du ska byta till 62-platta (du kan kolla min projekttråd om du vill se själv) ICQ/ad

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

4

kisavw:
då vet jag vart jag ska lägga mig ungefär om det blir något. han som ägde den skulle ut o kika igenom allt först innan han bestämde sig helt och hållet.

MatsW:
Ja det var där jag hadde sett det kanske... var ganska säker att jag läst någonstans att det inte stämde exakt

Tackar för svar! återkommer om det blir affär av! ICQ/ab

5

För högt bud med 10-15.ooo tycker jag. Prova med 6-8.ooo istället. Visa på skavanker o rost, inredning är skitsvåra grejor t.ex.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

6

ioförsig går det ju att börja lågt och se hur reaktionen blir o går det åt skogen så får man väll pruta baklänges.

Personligen är jag ingen som gillar att pruta eller att bli prutad på så vill veta vad saker kostar om det är tillsalu  ICQ/ab

7

Som jag sagt innan till andra jag betalar/bjuder det jag anser att det är värt.
Ingen ide att missbjuda och göra säljaren "upprörd".

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

8

Fast 10-15 låter lite väl i överkant.
Bara att förklara att man uppskattar att det följer med en platta till, men att byta dom rakt av inte är något alternativ.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

9 Senaste redigerad av Nobbe (2011-04-26 21:00:46)

tycker 15000 låter ganska ok, skulle själv kunnat betala mer om den var komplett och inte så rostig att man måste byta platta / varit förvarad under tak......
att en motor läker olja är ett mindre problem ICQ/ad de gör alla gamla orenoverade vws ICQ/ad
en ny tmi inredning är inte heller nåt man måste pantsätta frun för ICQ/ad även om innertak och liknande e dryga grejer....

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

10

Byta bottenplatta till en 60-talare är nog en ganska säker värdesänkare. Bättre i så fall att flytta över golvhalvorna från 62 plattan till originalet.

11

HenrikL skrev:

Byta bottenplatta till en 60-talare är nog en ganska säker värdesänkare. Bättre i så fall att flytta över golvhalvorna från 62 plattan till originalet.

Absolut är det väl så ICQ/ad .

Hur var det nu - är det en 56:a eller en 58:a? (Båda årsmodellerna är angivna i första inlägget...)

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

12

Jo en -56 är vanligtvis bra mkt dyrare än en -58.........

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

13

Fråga gubben vad han vill ha istället. Om det är för mycket för dej så köp inte eller testa pruta.

Bubbla -62
Buss -60

14

vi får se hur det går han ska iallafall ut och inspektera vad han hadde för saker som var tillhörande o fundera lite på hur han ska göra. hoppas att jag kan bli stolt ägare av en till bagge=)

15

Om inte annat så kan du ju tala om för mig var den står:)