Var fylla på gas i Falun/Borlänge. Står Mison 18 på tuben och den innehåller 5 liter, vad kan det tänkas kosta?
/Foppa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Var fylla på svetsgas i Falun/Borlänge
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Var fylla på gas i Falun/Borlänge. Står Mison 18 på tuben och den innehåller 5 liter, vad kan det tänkas kosta?
/Foppa
5-600kr.5 liter=1m3 = friköpt tub.
Jag fyllde en sådan hos lokala mekonomenhadlaren förra veckan. 475:- inkl moms...
whallis: Ska kolla upp om mekonomen i Falun gör sånt, 475kr verkar ju fullt överkomligt tack för tipset.
Annars hittade jag via AGAs hemsida vilka återförsäljare som finns kring Falun, Ergocraft maskin verkar kunna fixa det annars.
Ingen annan som har nått inside tips var det kan fyllas billigt i Falun området?
/Foppa
Hör med Cramo. Dom brukar kunna fixa det.
Du har Marie Swärds Svets & Verktyg alldeles vid Max i Borlänge. Dom har gasdepå för Yara Praxair. Dom är mycket billigare än AGA och Airliquide.
Om du har en AGA tub, så byter dom in den. Det kostar ca 450:- att fylla en 5 liters.
Tack för tipset Demian, 450kr låter fullt överkomligt ska ändå till Borlänge idag passar på att lämna in tuben då...
/Foppa
Om man är medlem i AMK får man rabatt på gas på Tools i ludvika, tror en påfyllnings kostar 451 då
Eller så kör du på en kolsyre brandsläckare! funkar hur bra som helst !
bara o byta mutter på gasklockan o köra !
Ringde till både Ergocraft (Aga) och Swärds Svets (Yara Praxair), Aga gasen kostade 617kr och praxair 440kr. Bytte in min AGA tub på swärds och det var inga problem, tjänade ju ca 200kr och det kan man ju göra annat roligt för...
Tack för tipsen allihop...
/Foppa
Om man är medlem i AMK får man rabatt på gas på Tools i ludvika, tror en påfyllnings kostar 451 då
AMK = Asea Motorklubb... om någon skulle fundera vad det är 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Var fylla på svetsgas i Falun/Borlänge
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.