26

alpinebubblan skrev:

jo probably. ring till han lite fort innan han tar bort den från blocket om det är så han sålt den ICQ/ag
så du inte behöver undra var den tog vägen  ICQ/ad

har redan kontaktat honom så han vet att jag ev ska ha den ICQ/ag

27

Mitt tips (som relativt ung, 20 år) till dig som vill börja: Köp en bil som mer eller mindre fungerar. Åtminstone ska den vara så komplett som möjligt. Som nybörjare gör man sig själv en otjänst på att börja med någonting man inte vet hur det ska sitta ihop om det är nerskruvat och ej komplett.

Köper du ett objekt som är för tungt kommer det inte att bli någonting alls. Det kan vara ett långtidsprojekt, men satsa på att kunna ha den nära till hands när du vill kunna åka med den.

Lämpligt objekt att börja med:

Typ 1 60-75. Finns massa delar, kunskap och är prisvärda.

Lycka till!

28

Haha ja menar tradera. iOS suger fetpung bara så ni vet.

Mera känd som jb...

29

JBlom skrev:

Haha ja menar tradera. iOS suger fetpung bara så ni vet.

Default/lol

30

JBlom skrev:

Den låg på gradera igår men är borta nu. Utropspris 2600:-.
Verkade ju schysst. Ser ut som skärmarna är svetsade i karossen bak.
Är nog ett lagomt förstabils projekt. Pruta lite å köp.  ICQ/ab

men om bakskärmarna är svetsade, vad gör man med de om man ska renovera den?

31

Bara kapa lite försiktigt med 1mm kapskiva det. ICQ/ab
Men det är ju bara som det ser ut. Kan ju vara skruvade och spacklade skarvar.

Mera känd som jb...

32

JBlom skrev:

Bara kapa lite försiktigt med 1mm kapskiva det. ICQ/ab
Men det är ju bara som det ser ut. Kan ju vara skruvade och spacklade skarvar.

ok tack för svar;) du gjorde mej lite rädd först ICQ/ag

33

samma tankmätare i den som 66a?
annars har jag en... ska försöka få tag i elektrisk på min.

34

alpinebubblan skrev:

samma tankmätare i den som 66a?
annars har jag en... ska försöka få tag i elektrisk på min.

ska komma i håg de ICQ/ag

35

Ha inte för bråttom med att köpa objekt. Sätt i rutin att söka av blocket flera ggr per dag, guldkornen försvinner snabbt. Jag skall gå lite emot strömmen och säga att glöm inte bort bussarna. Jag skulle satsa på en bay, ändlöst med möjligheter att bygga något roligt! Dessutom får du in halva kompisgänget när kortet är taget och har en extra lya att crasha i efter festligheter/ träffar/ grillkvällar. Bättre ekonomi också, en tillfixad besiktigad buss stiger troligtvis mer i värde än motsvarande bubbla.

36

för "litet" objekt?
http://www.blocket.se/vasternorrland/Bu … =2&w=3

37

Jag är inte yngst på forumet längre! Är det fel att börja känna sig gammal?  ICQ/ad

38

Frederik skrev:

glöm inte bort bussarna. Jag skulle satsa på en bay, ändlöst med möjligheter att bygga något roligt!

Tilläggas skall att man inte får övningsköra i ett fordon som är reggat som lätt lastbil förrns man är 17,5 år fyllda. Och det är rätt många bayar som är lätta lastbilar. Lite trökigt kanske om man vill köra lite också.

Annars, kör hårt! ICQ/ab

39

(trådkapning!?)
amanda:
det är aldrig fel att känna sig gammal!

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

40

Jag hade nog inte börjat med ett så där avancerat projekt, för mellan 5 och 6 tusen kronor finns det massor av fungerande körbara folkvagnar av olika årsmodeller och då kan man lägga tiden på att laga små rosthål och polera lacken i stället.

41

letar  annan än den som jag visa  ICQ/ag