1

hej är 15 och bor i värmland, och har a-traktor o sånna saker...

men finns snart iget mer att pilla med på a-traktorn
och har blivit lite vw sugen sen pappa tog hem sin notchback och nu skulle jag vilja ha nått att typ skruva med eller renovera som långtidsproject..

och min fråga är vad ska man börja med för vw? tänk lite på att min budget är ganska låg..

gillar split bussar, men dessa är ju så jäkla dyra även i dåligt skick, så snälla hjälp mig;)

2

Skulle föreslå en -68 till -70 typ 1. Känns som man får mycket bil för pengarna, rätt stukade blir de superläckra.

Lycka till Mvh Mikael

3

ok har kollat blocket men finns nästan inga några tips var man kan hitta eller åtminstonde leta:P?

4

Kolla blocket med jämna mellanrum, när jag letade bubbla kollade jag åtminstone 3-4 gånger om dagen. Har du tur och är snabb nog kan du hitta ett guldkorn. Sen kan du kolla på säljes-delen på vwforum som det du är på nu. ICQ/ae Hittade själv min 61a här. Sen kan det vara bra om ni har tillgång till släp för att frakta hem bilen om du hittar ett bra projekt, nu vet jag inte var du bor, men jag sökte i hela Sverige trots att jag bor nästan längst ner. Kan du övertala din pappa att kolla på/hämta ev bil vore det nog inte helt fel, för det är inte ofta man hittar det perfekta objektet 2 mil hemifrån. ICQ/ae Se det som en liten roadtrip tillsammans, en minisemester! ICQ/ag
Sök vitt och brett, att söka kostar inget. ICQ/ad

Lycka till! ICQ/ag

Mvwh Dennis ICQ/ab

5

tack för svar;) ska leta vidare på blocket och så men lite synd att det inte finns fler med;)

6

Du har ju den här, om du vill ha ett långprojekt + att den är i Värmland!
http://www.blocket.se/varmland/Vw_bubbl … =7&w=1

7

hotland skrev:

ja men priset känns inte rimilgt för skicket? eller?

8

Jo absolut..! Knappt nå rost, hyffsat komplett, Och en -63 (små sidorutor fram till 64 = snyggare) så det e bara att shoppa..!' ICQ/ag

9

Om du annonserar i lokaltidningen så kan det dyka upp lämpliga objekt, skriv gärna i annonsen din ålder.
Prata med alla ni känner så kan det plötsligt dyka upp en som stått undanställd länge men är okej. Så gjorde vi när vi fick tag på grabbens Bubbla som då var i din ålder. Han har den kvar än idag 4-5 år senare.

Satsa på en Bubbla, billiga delar och lättskruvad.

Lycka till

Typ 3 Variant -65

10

Vi ska väl inte knäcka denna eminenta vw intresserade yngling med ett objekt som enligt honom själv anses som hopplös.
Utan att försöka hitta ett objekt som nästan är körbart och låta honom utvecklas i egen takt, dvs pimpa-greja-pilla-och därefter ev börja svetsa/lackera osv.
Detta är min egen åsikt förstås.  ICQ/ag

stenis
orust

hotland skrev:

11

Jag såg 3 splitbussar en oval och en variant på samma tomt nån mil söder om Hagfors på väg 240 tror det var i botten på Rådasjön

Ät gul snö, det kan vara öl.

12

lowang skrev:

Jag såg 3 splitbussar en oval och en variant på samma tomt nån mil söder om Hagfors på väg 240 tror det var i botten på Rådasjön

WHOOOOOOT????

kan du säga lite mer exakt var Default/yikes  så

13

Nej, men det ligger precis ut med vägen så du kan inte missa det
Kör söderut Ca 15-20 min från t-korset Hagfors Uddeholm så ligger det på vänster sida

14

lowang skrev:

Kör söderut Ca 15-20 min från t-korset Hagfors Uddeholm så ligger det på vänster sida

ja de hart du ju rätt i, det är en ganska stor gräsmatta o de står vw s överallt;) skicket på grejerna vet jag inte, men har alltid varit mkt grejer där så länga jag kan minnas på min 15 år;) men tror nog ej att han säljer nåt...

15

turbo98 skrev:
lowang skrev:

ja de hart du ju rätt i, det är en ganska stor gräsmatta o de står vw s överallt;) skicket på grejerna vet jag inte, men har alltid varit mkt grejer där så länga jag kan minnas på min 15 år;) men tror nog ej att han säljer nåt...

det ligger om man säger på väg mot karlstad, tänker vi på samma?

16

Det bör vara samma ställe

17

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=19600

18

fundrar på att slå till på denna tkr ni det är bra att ha som långtidsprojekt för mig?

19

Om man säger såhär.
Gör som DU känner inte vad andra känner för.
Det är DU som ska ha projektet, inte jag eller någon annan ICQ/ab
Do what you want ICQ/ab

20

Skulle jag vara du, skulle jag vänta några månader med att köpa en bubbla då dom brukar falla lite i pris strax innan snön kommer...

Nytt mob nr...

21

alpinebubblan skrev:

Om man säger såhär.
Gör som DU känner inte vad andra känner för.
Det är DU som ska ha projektet, inte jag eller någon annan ICQ/ab
Do what you want ICQ/ab

ja för den känns så rätt, med årsmodellen o allt

22

Kör på! ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

23

Den låg på gradera igår men är borta nu. Utropspris 2600:-.
Verkade ju schysst. Ser ut som skärmarna är svetsade i karossen bak.
Är nog ett lagomt förstabils projekt. Pruta lite å köp.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

24

JBlom skrev:

Den låg på gradera igår men är borta nu. Utropspris 2600:-.
Verkade ju schysst. Ser ut som skärmarna är svetsade i karossen bak.
Är nog ett lagomt förstabils projekt. Pruta lite å köp.  ICQ/ab

menar du tradera?

25

jo probably. ring till han lite fort innan han tar bort den från blocket om det är så han sålt den ICQ/ag
så du inte behöver undra var den tog vägen  ICQ/ad