Hej, Nybliven bubbla ägare till en 1303s -74 och undrar enligt bild, varför pluggad / vad slangen ska gå till?

Normalt ska den gå til vakumklockan på fördelaren men det ser ut som om du har en annan fördelare, 009?
Ali G
Jag hade nog flyttat det där bränslefiltret och satt det före pumpen ist. Såna där plastfilter brukar kunna gå sönder när dom sitter på trycksidan vilket kan resultera i motorbrand.
samt är det, biltema stålomspunnen bränsleslang? byt och köp riktig slang så slipper du motorbrand.
Buss -60
fördelarnr slutar på 009, ok så då är fördelaren bytt. till det bättre?
får handla ny bränsleslang imorgon, behöver man filtret eller kan man hoppa det?
6 2013-08-12 10:52:26 Senaste redigerad av Björn J. (2013-08-12 10:56:27)
Du skall absolut ha ett filter, troligtvis finns det en del "bös" i tanken, kan vara rostflagor efter kondensvatten etc. Dumt att få det i pumpen eller i förgasaren.
Ja, filter före pumpen skyddar ju även denna, samt som föregående redan skrivit, de billiga filtren tål inte alltid trycket från pumpen.
Det finns ett billigt filter som man kan skruva isär och högre rent, har funkat jättebra för mig, det är en liten glascylinder med en sil i.
Kolla på denna sida:
http://www.classicvw.se/bensinfilter-kr … ts_id/1806
Ang fördelaren, tycker många på de VW baserade forumet att 009an är bra, eller bättre än originalet. Jag är tveksam, då jag just bytt motor till en där det satt en 009 på, jag tror på att vacuum styrningen kompenserar vid bl.a. accelerationen, då jag känner en effektförlust en kort stund vid omkring 2500- 3000 varv som jag inte kände med den vacuumassisterade fördelaren, men fela mig gärna om jag har rätt. 
Om vakumförställningen fungerar så är det att föredra på en originalmotor. Många upplever flatspots med 009 just i det område som nämns ovan.
Ali G
8 2013-08-12 12:16:50 Senaste redigerad av nizekustoms (2013-08-12 12:17:07)
Jag har en 009 på min 1500 motor i min pickup och har en fruktansvärd flatspot med en 30-pict så jag kommer att byta tillbaka tillbaka till vacuumförställning. Hur har du det med flatspot? På min märks det mest vid växlingar när man släpper upp kopplingen och ger gas igen.