1

Köpte ett set sådana på bussfesten och tänkte montera dom på gipsyn
Då ska man tydligen byta bakre pinnbult i navet bak
någon som vet var jag köper det , längd på dom
Fick med bultar fram o muttrar bak
Mkt tacksam för svar

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

2

Pinnbultarna bak på bilar som såldes med den s.k  Multivan/Magnumfälgen är av samma längd som dom vanliga som såldes med Stålfälgar, däremot så är frambulten lite längre än den vanliga.

Däremot om du använder 205/70X14 hjul som satt på dessa fälgar original och ska ha en likadan med samma däck som reserv så måste du byta reservhjuls upphängningen fram p.g.a det bredare däcket o fälgen.

3

jag behöver inte byta bult bak då
jag fick med org bultar med små hattar med logor på
tar däcken som sitter på org 185-14c
jag har en 95hk motor i min gipsy
om jag tar bort katen blir det någon skillnad då
förbrukning/effekt??

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

4

Jag tror inte det händer någon större skillnad om du tar bort katten.

Med dom däcken ska du inte behöva byta reservhjulshållaren.

Jag har skrotat ett antal Magnumbilar vet inte hur många men många är det och det har inte varit längre hjulbultar på någon av dom samt mina andra bilar som är sålda nya av VW med aluminiumfälgar har inte heller längre bultar bak.

Observera att detta endast är för original Magnum/Multivanfälgen om någon köper en ikke originalfälg av någon och skall montera på sin T3 kan inte jag svara för att det funkar.

5

Tänk nu på att konan är olika på Bultar/Muttrar på VW:s stålfälgar/aluminiumfälgar om du nu får punktering så är det bra att ha en aluminiumfälg även till reservhjulet så man inte drar sönder konan i bult/mutter eller fälg, eller ha med sig en extra uppsättning bultar/muttrar till reservhjulet.