Efter ett ytterst sporadiskt nyttjande av Boxerville så tänkte jag att det är dags att delge er lite info/bilder på pågående renovering av en 72:as cabriolet. Bilen har en lång historia av icke genomförda renoveringar och var sist i bruk 1982. Efter att ha stått i över 30 år så är den nu relativt nära att väckas ur sin törnrosasömn.... Folkan har genomgått de sedvanliga transplantationerna av blästring, ny plåt, tennspackling och slutligen ett par lager av cellulosa...just det, ingen modern syntet/v.bas här inte. När jag kom över projektet så var en del av detta gjort, ett hyffsat bra utgångsläge med flyttkartongsvis av delar = Walk in a park, tänkte jag å var inställd på att snabbt komma ut på vägarna med vinden blåsande runt skallen. Nu ett tag senare så har min 63:as soltakare fått stå för detta...Nåväl, ett par taskiga bilder tänkte jag försöka posta under resans gång och säkerligen kommer jag att behöva en hel del hjälp med placering av delar i tillhörande ihopmontering.
1300-66:a
1302 ls cab-72:a

Kikade lite hastigt på din tråd och pågående renovering, starkt jobbat! Jag vet vilket arbete som ligger bakom en noggrannare renovering iom mitt projekt - bara lyfta på hatten ! Jag är glad att jag har det bakom mig och "bara" har det lättaste kvar...findetaljerna och sammansättning
. Det sitter nya golvpaneler i folkan och efter lite efterforskning så verkar det skilja sig i utformandet av stolsfästet beroende när under året bilen är tillverkad, antingen "T" eller "L"-design på skenorna?...någon som kan svara på om detta stämmer och hur man kan få det att lira? Är stolsunderedet detsamma oavsett? Iaf lite pyssel i helgen har det blivit under pauserna i hus-/garagemåleriet...