1

Ja, som rubriken lyder är jag intresserad av en träpersienn för bakrutan, både i min 1958 Typ 1 och min 1968 pickis.
Jag vet att Kee hade någon beskrivning för länge sen på MB hur han gjorde, men den är väl borta.

Så lite bilder på markiser i både Typ 1 och 2 önskas, helst med infästningar och allt! ICQ/ab

2

hade vart roligt o se...är nämligen lite sugen på det med  ICQ/ag

Typ 1 - 67 //  Typ 2 - 75
"Gas, Grass or Ass, Nobody rides for free" Fahrvergnugen West
"Cheap Tattoos aint` Good, And Good Tattoos aint´ Cheap" www.neverdietattoo.com
"Everybody Gots a Plan, Until They Get Punched on The Mouth" West Coast Kickboxing

3

På pickisen har jag för mig att det gick köpa en sådan på IKEA billigt, bubblan äre nog svårt, brukar vara aussie option, som kostar klöver

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

4

Kom på en grej...läste på senaste Volksworld om en kille som hade byggt egna till bubblan... både bak och sidor. Såg fränt ut...man kanske skulle försöka kontakta honom och få lite info!?!?  ICQ/ae

"Everybody Gots a Plan, Until They Get Punched on The Mouth" West Coast Kickboxing

5

Klart du ska om du kan? ICQ/ab Vore awesome isåfall!

6

Lite OT...

Denna köpte jag på tradera och är Hella universal till de flesta bilar med lite större bakruta, men den går att korta av både på höjden och bredden.
Skulle nog gå att få fast på en bubbla också...
http://img72.imageshack.us/img72/5400/mek004.jpg

Finns jalusi hos classicvw men den är nog i plast eller aluminium...

7 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2011-04-18 22:41:43)

Hittade inte Kee sin på typ Jysk och bara kortade ner den lite..

Hittade ! http://www.typ2-klubben.com/blog_/defau … mp;action=

You´ll never know...

8

Jo jag köpte min på Jysk, men det var mycket av bekvämlighetsskäl, närmaste affären helt enkelt. Tror Ikea är mycket billigare.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

9

Och då undrar jag förstås hur du monterade det? ICQ/ab

10

Ska kika på det  ICQ/ag

11

Michos Miche skrev:

Och då undrar jag förstås hur du monterade det? ICQ/ab

Med medföljande beslag!  ICQ/ab  Har skruvat fast den i bakstammen på hytten, uppe vid taket.

De kommer oftast kompletta med allt som behövs för att sätta dem på alla möjliga ställen.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

12

Hoppsan glömt bort den här tråden. Aha, får kika påt när jag ser en hur det skall göras ICQ/ab