Snyggt 
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Historien om Marilyn - en turquoise L380 Typ-1
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 9 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Snyggt 
Tack och åter tack
det värmer en skäggig skånings gamla ojämtslående hjärta att ni uppskattar allt arbete som lagts på lilla Marilyn 
Grattis till en jättefin bubbla!!
Älskar färgen, tror det blir lika på min eller L633.

Tack!
Marylin fick stå bredvid en originalrenoverad kompis på BRC. Hon kände sig nog lite extra tuff i sällskapet med större delen originallack kvar, sänkning och allt 

Och ett varsitt gult extraljus och nummerplåtsplaceringen på samma ställe 
Såg den i Tierp och måste säga att den blev riktigt bra 
Den är Cool, Diskret och Vacker ! 
Tack! Precis looken vi var ute efter.
Nu händer det grejer med lilla Marilyn.
Har letat efter turkos vinyl till soltaket sedan vi köpte det, och för ett gäng veckor sedan hittade jag ett företag i Californien som tillverkar det. Det blev till att beställa på en gång och sedan lyfta luren till kära Macke och beställa plåtjobbet.
Nu är plåten ilagd och vinyl på väg från staterna.
Passar även på att se över framvagnen litegran då den varit väldigt nyckfull i styrningen. Det blir casterchims, flippade styrstag och en hjulinställning. Sedan ska den nog ligga trevligare på vägen.
Vi har även färgmatchande fotsteg och kederlister som ska monteras innan säsongen, och en benknäckarhylla
. Man kan säga att det är Marilyn 2.0 som är på gång
BILDER!

Nice! Det blev ju riktigt bra.
Ja verkligen! Macke kan sin sak 
Näe fan va nice de blev. Vart hitta kederlisterna Kalle.
Tack leguanen!
Listerna köpte jag privat. Men jag vet att Wulfsburg West har dem. De har även Comogröna fotsteg som det ska vara 
http://www.wolfsburgwest.com/cart/Detai … 1821707BTQ
Snyggt jobbat. 
Roligt att se , förstyvningarna vara på plats med Nice Jobb!!! 
Soltak gör ju en sommarbil så mycket trevligare!
Kommer bli snyggt med färganpassat! Bra jobbat!
Har ni laggt taken omlott eller kant i kant?
Ska lägga i mitt soltak i min bil snart så är väldigt sugen på att höra lite med om hur ni gjorde?
Vad har du beställt för innertak?
Kul att ni gillar vad vi gör med bilen!
Nu är det ju inte jag själv som lagt i plåten, men vad jag kan se har han falstat ner plåten på det befintliga taket och sedan passat in soltaksbiten på det och punksvetsat ihop det med dubbla sömmar.
Innertak har vi inte köpt ännu, men det lär bli tmi från classic vw, går på 2200kr och har inte hittat billigare än så när jag letat. Snarare bara mycket dyrare.
Snyggt jobbat Kalle! Även Macke!
Är trevligt att köra med trasan(vinyltaket) öppet på sommaren.
Blir snyggt med den ljusa nyansen på vinyltaket.
Bra jobbat 
Tack alla. Ska bli kul att få hem bilen igen och få sätta igång med spackel och lack. Bara den här jävla snön kan försvinna igen.
Snö? du skulle blivit kvar här i södern
Vinylen, är den färdig att montera eller behöver den sys ihop? Var är den köpt? Länk?
Behöver till min 63a. 
Ja ibland undrar man om man inte bor på fel plats. Men sen kommer sommaren och då känns allt bra igen 
Vinylen beställdes härifrån http://www.classicvws.com/index.htm
Den ska vara klar att montera. Kostade strax under 2000kr med frakt. Får se om man åker på tull/moms. Får hem den mot slutet av veckan skulle jag tro. De var bra att ha och göra med. Lenny heter han jag hade kontakt med. Slänger upp en bild på vinylen när den kommit hem.
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 9 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Historien om Marilyn - en turquoise L380 Typ-1
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.