Då är du välkommen Mats när sänkningen sitter......
27 2011-04-18 21:04:46 Senaste redigerad av Bengt H (2011-04-18 21:05:29)
Men tjejen, Henrik, min morbror och jag röstar på L76.
Me too 
Håller med . Spruta på L76.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
ja av de 2 så tycker jag l76
Ser fint ut.
Ska ni greja något i påsk så man kan komma ut o kika lite?
30 2011-04-25 18:25:54 Senaste redigerad av VwGoran (2011-12-17 21:08:39)
ÄNTLIGEN TOUCHDOWN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I söndags begav jag, harved och Jonas (bakis
) från Bredaryd oss till ett fantastiskt garage i djupaste Småland för att få hjälp med att svetsa i sänksatser i våra framvagnar. Då varken jag eller Jonas hade gjort detta innan tyckte vi att det var bättre om en erfaren kunde hjälpa oss.
Sagt och gjort, i detta mycket trevliga garage, så mötte en Mr F - Sänkninngsgurun upp. Väljer att kalla honom för Mr F så att han inte blir nerlusad med sänkningsjobb. Han har ju en egen buss att ta hand om. Men jag är oerhört tacksam för hjälpen
Dagen började med sedanvadlig rundvandring, som sig börs. Kaffe, läsk och bullar och sedan var det dags att börja jobba.
Harved var med för att lära sig så att han kan göra det på VWerner när det blir dags för honom att skrapa asfalt.
Det var söndagen det. Idag var jag ut i garaget vid kl 9 och Harved mötte upp en stund senare. Danskan stod och mös i solskenet och bara väntade på den nya framvagnen skulle komma på plats.
Dagen flöt på mycket bra och Bengt-Göran dök upp med sin panel och inspekterade de sista skruvtagen innan det så äntligen var dags att se hur låg Danskan blev.¨

Detta är i lägsta läget och nu är hon ca 10 cm längre men när alla bitar, inredning, motor mm är på plats kommer hon säker bli ännu lägre
Men det kommer nog få bli mellan 10-15 cm i slutändan.
Sedan var det dags för en gruppbild

Planen bak är 2 hack för er som undrar.........
//Göran
Mycket kul tråd att följa. Jag tycker L76 ser bäst ut.
Bra jobbat!
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Grymt Göran! Du har jobbat på bra!!
Du ligger steget före
Får nog jobba många sena kvällar för att komma ikapp 
riktigt grym buss.. Ha det bäst
Jo, det är ju nu det roliga börjar. Vi får ses någon kväll i HARPLINGE, kommer ni vara ngt där i veckan? Måste ju värva dig till Halmstad luftkuhlers 
jag är ju där mest hela tiden
Kom inom bara 
Idag var man ute i garaget och slipade rent taket för att sedan prima det.
Blev en del slipande på fronten. Väntar på ett paket från Up North och när det kommer kan man ju äntligen bygga klart framvagnen.
Glömde givetvis kameran men det var ju i och för sig inget revolutionerande som hände idag 
//Göran
37 2011-05-08 20:31:54 Senaste redigerad av VwGoran (2011-12-17 21:11:21)
Godkväll.
Från att ha varit låg så åkte Danskan upp i luften igen i helgen. Vi skulle montera nya styrstag, styrdämpare och fixa bromsarna.

Monterat och klart!

Henrik sitter och inspekterar bakbromsarna

Den gamla styrdämparen hade gjort sitt

Nästa helg blir det bromsarna bak. Och dessutom ska jag åka och hämta en komplett campinginredning som suttit i en gammal VW buss. Så det blir lite mysigt i Danskan.
//Göran
Gött att det går framåt!
Ser trevligt ut.
Turbilen från Humlarps-shopen fick rycka ut o leverera en NOS stubbaxel till den fundersamme ynglingen på golvet. 
Tack för detta Tomas, fick sms från Henrik igår eftermiddag och han hade monterat den.
Jag lyckades både att få ur den gamla och i den nya innan jag lämnade garaget, men jävlar vad den satt.
Nu skall det bara fixas en liten packning så skall nog trumman kunna skruvas på.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=192
Medlem i Halmstad Luftkühlers
Det är kanon Henke. Gött att du fixade det trots tight med arbets plats.
Vi har ju lite skit liggandes runt omkring i garaget.
Men den som spar han har 
Det slog mig just att det är alldeles för snart som den här renoveringen (repareringen?) tar slut. Mycket underhållande att se denna process och att läsa dina inlägg Göran. Fortsätta gärna "blogga på" när du och Danskan är ute på äventyr sen! 
Oh nej kee! Det är en bra bit kvar innan danskan är färdig och man kan gå vidare med 52:an.
Så du hinner nog njuta en stund till. Kul att du gillar det iallafall.
Ses kanske på BR.
Godkväll
Idag efter jobbet åkte jag upp till Morup som ligger strax utanför Falkenberg, för att hämta en gammal campinginrednig. Den hade suttit i en bay från 1972 men när den hade gett upp och äntrat pärleporten, så skruvade ägarinnan ut inredningen och sparade den. Komplett med soffor, skåp, dynor och köksdelar. Dessutom fick jag med en hängmatta som monteras i främre delen av bussen så att de små barnen kan sova där. Helt enkelt perfekt.
Men det kommer nog krävas en del modifierande för att få det att passa till Danskan, men jag är jätte nöjd.

Tack Tomas!
//Göran
kul ser ju fin ut.
Vi ses på lördag då!
O smakar lite öl 
Varsågod. Ännu ett tips som bar frukt... 
Faen en barnsäng, det har jag letat efter hur länge som helst! Om du inte vill bygga om den är jag först på tur att köpa den av dig! 
har fästen till dylik säng i min bay..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Du får jätte gärna ta någon bild på fästena till "barnsängen" så man ser hur dessa ser ut, tyvärr följde ju inga såna med. Har du själva sängen också, isåfall kanske en bild på denna med hur den ser ut monterad och klar. Tack på förhand