Joråsåatt.. Nytt projekt hemma på gårn!
Och nya spisen startad utan problemos i Radiobussen. Ska fixa rem med rätt längd under dan, justera ventilerna och hämta ljuddämpare hos brorsan, sen så.. 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Helsing´s smedja.
Sidor Föregående 1 … 49 50 51 52 53 … 98 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Joråsåatt.. Nytt projekt hemma på gårn!
Och nya spisen startad utan problemos i Radiobussen. Ska fixa rem med rätt längd under dan, justera ventilerna och hämta ljuddämpare hos brorsan, sen så.. 
lite mer splittt bilder vore trevligt
.. kanske du kan gå runt "vagnen och ta lite bilder från fler håll.. o inuti också kanske??
Nja, spliten är så trött i plåten att man skäms lite... ;-) Det är en '60a enkelhytt iaf för den intresserade som jag har för avsikt att göra bil av igen. Det kan dock dröja ett tag innan jag sätter igång. Eller inte för jag har ju svårt att låta bli... :-P. Men jag kan bjussa på en bild då..

Radiobussen har fått nån timmes omsorg idag iaf. RocknRoll soffa monterad, fläktrem och ljuddämpare monterad, ventiler justerade, varmkört och efterdragit div bult, koppling justerad, kylplåtar och stötfångare tillbaka skruvade. Återstår provkörning ,som förhoppningsvis inte innebär mer skruvning, och lite inredningsbygge att göra innan resan till Kuus på torsdag och sen BRC på fredag tillsammans med Dala ligan. B-)
Ny update imorrn kväll. Då kanske med bilder på Radiobussen utanför smedjan till och med.... ;-)
Om det e så du vill ha den sen e det ju ... trevligt. för det e ju inte din Eh på sista bildet..
eller...
Tidiga kofångare e snyggt!!! 
Verkar vara den fidde bytte ut häromdan 
Nä Micke det är inte den på bilden...
men färgen är typ samma, stuket är ju helrätt och Lowang har väl sett på FB ( igen detta eviga FB..
) att Fidde och jag mycket riktigt bytte bilar. Min split typ 1 mot hans split typ 2 men som sagt, mer om det senare i höst.
Nu ut och bada och sen bygga klart inredningen! 
Såg det här på bv faktiskt i fides tråd 
Puuhh... Efter sista mekpasset och efter alla intryck från alla bilar och trevligt folk så blir det nu en liten VW paus för min del men jag blev färdig lagom till onsdagen och på torsdag rullade jag i sällskap med Grenje, Eskil samt Dala från Byn ner mot Rättvik.
Cruisingkvälll i Rättvik och sen i säng så vi var pigga att köra i en härlig 20+ bilars karavan mot Woffe först och sen till BRC på fredan.
En längre rapport kommer senare men ett bevis på att jag tog mej dit iaf lägger jag upp nu så hörs vi . Häjj! 
Mysigt vi har det i campet 

Läste precis i klassiker där du var med, grym fin cab dom åkte med! 
Jag tar och lägger in lite bilder från min Ljusdal-Rättvik-Tierp resa i blandad ordning mest för att visa hur bra jag haft det.
Nöjd som en tonåring pojk efter första innanförtröjansmeket iaf att bussen klarade resan utan problem. Det är ju alltid lika nervöst att åka med en "ny" motor men inte en läcka eller nåt annat problem heller.
Besiktat har jag gjort åxå så nu är den ärligen godkänd i två år. Och rocknroll soffan fick jag ju dit innan träffen så efter två sov nätter i bussen nu så vet jag att det funkar fint. Men som sagt i tidigare inlägg så blir det en mek.paus nu och så får det bli lite finmek i vinter.
Jag ska dit med andra hjul och så ska den sänkas mer, ungefär samma höjd som Arme pickisen jag hade tidigare och då krävs nog hj-jackers bak för att kunna skjutsa familjen utan genomslag åxå, inredningen ska kompletteras med lite bättre dynor i soffan/sängen, stereo och lite annan elektrisk utrustning ska monteras och så ska motorn få 1;25 vippor, brytarlös tändning och annan förgasare. Säkert lite mer småpyssel åxå men så ligger planen nu..
Så ligger det till ! 
Bilderna nedan är ifrån resan till Rättvik över Furudal där vi tog en kaffepaus vid vattnet. Sedan är det från Kuus Place samt cruisingen runt Rättviks byarna
Mer bilder!
Första från cruisingen ocg sen från Ica Maxi Falun där vi hade en samling med Borlänge och Falu ligan innan road-tripen mot Gävle och Wolfparts Open House.
Och nu bilder från BRC!
..och några fler.
Tack för titten och må fridens liljor vara med er ! 
Sommaren 1975.
Farfar backar in splitbussen i ladan för att bygga inredning för framtida fisketurer, bror har kommit hem från Amerikat med nya moderna fälgar till ´58an och ska passa på att uppgradera 1200an med ormbo och dubbla förgasare.
Bodérus Radio och TV är samtidigt här för att installera nåt så modernt som färg-TV åt mor och jag passar på att dokumentera spektaklet med med min nya Instamatic kamera.... eller nåt. 

Tänk om man fick va med på den tiden 
snyg bild !!
trevliga bilder 
Skönt med lite trevligt repotage
Men vilka otroligt vackra personer som står och pratar med 25Hpmannen
man skulle kunna tro att dom är från Hälsingland, med tanke på den yngres bonnbränna 
Men vilka otroligt vackra personer som står och pratar med 25Hpmannen
man skulle kunna tro att dom är från Hälsingland, med tanke på den yngres bonnbränna
..men den yngre åkte ju iaf VW dit han så han är ursäktad. Du då... ?
Tack för fina kommentarer ni andra.
Såg dock jag missat att lägga ut en bil som jag har placerat en bit in på min personliga topp-10 lista från BRC.
Nån som vet nåt om den? Byggtråd nånstans? Även EB´n bredvid som jag tror den kom i sällskap var frän men nu lägger jag ju planer för kapskiva och svetsröks mayhem i vinter för min pickis och då satt den här som en krocketklubba i smalbenet för inspirationen !! 
Sommaren 1975.
Farfar backar in splitbussen i ladan för att bygga inredning för framtida fisketurer, bror har kommit hem från Amerikat med nya moderna fälgar till ´58an och ska passa på att uppgradera 1200an med ormbo och dubbla förgasare.
Bodérus Radio och TV är samtidigt här för att installera nåt så modernt som färg-TV åt mor och jag passar på att dokumentera spektaklet med med min nya Instamatic kamera.... eller nåt.
Känner du gullig-filteret som går att göra med "tilt-shift" tekniken? Fick en idé att kolla på dit fina bild, och tycker det blev lyckat. Kolla mera på http://tiltshiftmaker.com/
Till att börja med: STORT TACK!! Pickisen på bilden är min... Försöker fortfarande rädda bygg bilderna från gamla hårddisken.
Jag började bygga på den 2009 och lyckades även ta mig till Bug Run det året. Sen skulle ju det där med irs bakvagn dit och div andra hobbysar som hoj kom imellan. Men i år var det dags.
Tjusiga bilder som vanligt MR smed. Ler fortfarande åt 1975kortet på föregående sida. Grymt!
Sidor Föregående 1 … 49 50 51 52 53 … 98 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Helsing´s smedja.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.