1

Hej! Vad skiljer det mellan 1200 och 1500 block?

2

Borrning för cylindrar (Gamla 1200:a block har ingen "bokstav" framför motornumret) dvs bara 34Hkr cyl passar...
1500:a KAN vara utan kamlager, ifall det är en tidig bussmotor, annars lika 13-1600:a block. - brukar ha ett "H" framför motornr.

3

Okej, skiljer de nått i slaglängden?

4

1200 har 64 och övriga (13-15-1600) 69 mm slaglängd.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Ok, är de samma storlek på topplocken?

6

Nej!

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

I princip kan man inte använda något ifrån 34Hkr till 13-1600, eller tvärtom....

8

Är det samma CC mellan cylindrarna på en 25,30,34,1300,1600 mm?
Om inte vad är det för mått på dom olika?

Nytt mob nr...

9

iooor_21 skrev:

Är det samma CC mellan cylindrarna på en 25,30,34,1300,1600 mm?
Om inte vad är det för mått på dom olika?

34 hk 1200 och 13,15 och 1600 har samma cc-mått mellan cylinderhålen..

10 Senaste redigerad av iooor_21 (2013-08-12 08:56:17)

men det är mindre på 25 och 30hk?

Har "dumma" ideer med min 50a

Nytt mob nr...

11

Ja,25 och 30 hk-motorerna har inget gemensamt med dom nyare.

12

Finns några här som trimmat motorer med gjutet generatortorn. Bengt Holméns tråd 10 hk till är läsvärd för den hugade nostalgitrimmaren.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

13

Eftersom "joni1988" har en 61:a vw, så förutsatte jag att det var 34Hkr 1200:a vi talade om ?

Allt går ju att trimma, men enda billiga hkr på en sådan motor är att byta vippstället ifrån original 1 : 1 till 13-1600:ans 1,1 : 1.... ;-)