1

Här kommer en omöjlig fråga... ICQ/ad
Flickvännens bror funderar på och köpa en 1302S, ska visst va en 70'ia, så frågar dom mej om vad ett skäligt bud på en sån är och jag har noll koll på sådana nymodigheter.

Jag har inga bilder på bilen men har sett den på håll (kört förbi garageuppfarten där den står) och den ser fräsch ut på drive-by-avstånd, skall visst ha stått på samma uppfart i en så där 5-6-7år eller nåt sånt...

Om man antar att bilen är i ok bruksskick, inte allt för rostig, komplett och med fungerande motor, va kan man då pröjsa för en sån?

Buy the ticket, take the ride... - HST

2

10-15k i bra bruksskick. Det var en grön till salu här i våras i bra bruksskick för 12k och den var väl ingen hetpotatis direkt trots skicket.

Mera känd som jb...

3

Är det en 1302 så är det ingen 70'a, de fanns bara 71 o 72. ICQ/ab
10 tror jag är optimistiskt för en bil som stått still så länge och dessutom ute.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Tror den gröna som var tillsalu här förut för 12k inte var en 1302S utan bara en 1302 då jag var intresserad av den.. ( Om det nu är samma bil vi tänker på? )
Kanske lite OT, men iaf ICQ/ad

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

5

Risto skrev:

Tror den gröna som var tillsalu här förut för 12k inte var en 1302S utan bara en 1302 då jag var intresserad av den.. ( Om det nu är samma bil vi tänker på? )
Kanske lite OT, men iaf ICQ/ad

Är nog den ja. Känns dock som S inte gör prisskillnaden så stor i dagens läge.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

6

Skulle säga 5-8 om den är OK men det är jag det. Räkna med nya däck och div annat. Kan ju lika bra köpa en bes/färdig bil annars för runt 10-15. Priserna sjuker på blocket.se inte direkt högsesong nu.

Bubbla -62
Buss -60

7

SakLetare skrev:

Skulle säga 5-8 om den är OK men det är jag det. Räkna med nya däck och div annat. Kan ju lika bra köpa en bes/färdig bil annars för runt 10-15. Priserna sjuker på blocket.se inte direkt högsesong nu.

Min prisangivelse var baserad på det du nämner. Bes. Är ju inte hela världen om bilen är i bra bruksskick.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

8

Sedärja, så endera är det inte en 70'ia eller så är det inte en 1302 ICQ/ae

Klart det blir nya däck m.m., det är väl mer eller mindre självklart på en bil som stått ute så länge så det och all annan renovering som hör till en bubbla som har stått ute länge är nog med i planen, han har lust och skruva en hel del innan den kommer på vägen igen.

Tror att anledningen är att han vill köpa just den här och inte en turn-key bil på Blocket för 10-15 är att den här ägs av grannen till föräldrarna och användes medans han växte upp så det är en form av sentimentalt värde i just den här bubblan.

Själv tänkte ja säga max 5000 men det är ju mest för att jag inte är nån bubblamänniska ICQ/ad

Tack för feedback!

9

5000:- är nog en bra början. Krävs nog ett gäng tusenlappar för att få den på vägen men allt går ju att göra billigare oxå.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

10

Jag har haft en 70a 1302 iofs en saxomat

11

De började tillverkas augusti -70 som årsmodell -71.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

12

Ok men min var en 70 enligt regpapper

13

Det är inte alltid att lita på, tyvärr.
Har sett 56'or som tillverkats i december -55 men inreggade 1/1 -55  Default/yikes . Har även sett BIG reggade som -73 när de kom som årsmodell -74.
Chassienumret bestämmer inte svenska myndigheter.  ICQ/ab

Ali G

14

Då kan de ju hända att även denna är en 71a som är felaktigt reggad...