1

Försöker klura ut hur tutan är kopplad i ratten för att slippa använda den provisoriska ljustutan som jag satt i instrumentbrädan. Vet att det går genom staget man sätter ratten i och sen en ring på ratten som glider mot ett bleck på fästet... Förstår inte varför tutan inte fungerar. Några tips? Vilka kablar är det?

2

Är du säker på att du har en tuta?
6h innan min besiktning kom jag på att min tuta inte fungerade. Visade sig att den var obefintlig, då fästet hade körts av.  Default/lol

Läs inte detta.

3

Ja det är väl klart... Jag har ju en tuta sedan innan men den är inte kopplad till ratten utan till en spak på instrumentbrädan samt nydragna kablar. Och så sitter tutan innanför grillen..

4

Jajajaja, tänkte mest så att du inte var lika dum som jag  ICQ/ag Jag satt och mätte ström på allting jag hittade, men var dum nog att inte kolla om där ens fanns en tuta..
Har du mätt att du har ström och jord på anslutningarna i ratten? ICQ/ab

Handy har försökt hjälpa mig med lite el-problem och jag tror han har tillgång till ett elschema på allt. Verkar som han är på semester nu, men prova skicka ett PM och se om han kan skicka över det bladet ICQ/ab

Läs inte detta.

5

Det sitter väl ingen jord i ratten? Det är väl bara + in och sen + ut? Men jag tror att jag testade strömmen men ska dubbelkolla ICQ/ab

6

Är vanligare med jord i ratten och + från säkringen till signalhornet.

7

Skall testas!

8

Mycket riktigt. Det kommer Jord från en orange sladd som går i in i styrpinnen (?) sen ut genom ringen på ratten ICQ/ab Därifrån var det ingen kontakt till tutan så jag drog bara en ny sladd ICQ/ab

9

ehillberg skrev:

Mycket riktigt. Det kommer Jord från en orange sladd som går i in i styrpinnen (?) sen ut genom ringen på ratten ICQ/ab Därifrån var det ingen kontakt till tutan så jag drog bara en ny sladd ICQ/ab

Som jag brukar predika - men ibland själv glömma: Även det uppenbara förtjänar att fokuseras.  ICQ/ad

Jag vet inte om det är möjligt, men jag upptäcker det när jag försöker.

1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89

10

hero skrev:

Jag satt och mätte ström på allting jag hittade, men var dum nog att inte kolla om där ens fanns en tuta..

Underbart!! Nattens garv !!  Default/lol  Default/lol

Jag vet inte om det är möjligt, men jag upptäcker det när jag försöker.

1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89