1

det börja med att jag åkte å tappade tomgången heltplötsligt sen stod den ett tag å så åkte jag å tanka så funka det igen. ja tänkte då pröva endå att göra rent förgasaren och kolla bensinpumpen.
byte pumpmembran och gorde rent fuggen, då va problemet tillbaka igen fast värre den går allmänt kasst, kollade brytarspetsar och mätte in dom, den gick lite bättre på varv nu men inte bra. och när den dör hostar han till och det är när choken hoppar ur så då då måste han sjuva luft så bytte insugpakning, då gick han bra på varv och väldigt låg å hoppig tomgång, när jag stänger av den så fortsatte det rinna ner bensin i insuget å nu startar han inte alls  Default/hmm  Default/yikes

kan det va avstängningsventilen som spökar eller kan det behövas bytas kondesator m.m.
någon med idéer!

det är en 1300 btw  ICQ/ae

(o\!/o) 66a        lo\/ol 65a+62a

2

Låter som om förgasarn flödar över.
Flottörnålen otät?
Ventilerna i bränslepumpen?

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

3

Han gjorde nog det i början då kom det bensin överallt, men jag kollade nog så att nålen funka mm typ 100 gånger ICQ/ae  , sista jag fick igång den verkade det inte flöda över

4

Tror felet kan vara funnet, jag byte ju pumpmembran å den fjädern till den nya var längre och hårdare än den gamla, kan det va så att det blir för högt bränsle tryck på grund av detta så att fuggen flödaröver?..