26

Det känns som överkurs att dra två rör hela vägen när du inte behöver.
Vart man sätter behållaren är väl en smaksak. Direkt på cylindern blir det ju färre eventuella felkällor, men å andra sidan kan det bli bökigt att komma åt.

-68 Ragtop Baja

27

Marantz skrev:

Jag har en tvåkrets huvudcylinder-skivor fram-trummor bakåt och undrar om jag ska köra original bakåt med ett rör T-koppling eller ha två rör bakåt och skippa T-kopplingen eftersom jag har fyra utgångar på h-cyl,,,,,
Pust nu börjar det bli jobbigt,,,,,,,,,,,,,, ICQ/ag

stenis
orust

Vad är det för cylinder?
Du blandar kanske ihop antal utgångar för rör med antal utgångar för bromsljuskontakter. På bubblor med 2-kretssystem så har du 2 kontakter, en för varje krets. På länken jag la till så ser du totalt 5 utgångar, de 2 undre är till för kontakterna. Den bakre övre är för bakre kretsen och de 2 främre övre går till varsitt framhjul.
Visst blir det lite bökigare att fylla olja men med ett system som inte läcker så byter du ju olja vartannat år......  ICQ/ab

28

Gör det som är enklast, ett rör bakåt. Går den kretsen så försvinner bromsen oavsett antalet rör.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

29

Bilder

C.Frisk skrev:
Marantz skrev:

Jag har en tvåkrets huvudcylinder-skivor fram-trummor bakåt och undrar om jag ska köra original bakåt med ett rör T-koppling eller ha två rör bakåt och skippa T-kopplingen eftersom jag har fyra utgångar på h-cyl,,,,,

stenis
orust

Vad är det för cylinder?
Du blandar kanske ihop antal utgångar för rör med antal utgångar för bromsljuskontakter. På bubblor med 2-kretssystem så har du 2 kontakter, en för varje krets. På länken jag la till så ser du totalt 5 utgångar, de 2 undre är till för kontakterna. Den bakre övre är för bakre kretsen och de 2 främre övre går till varsitt framhjul.
Visst blir det lite bökigare att fylla olja men med ett system som inte läcker så byter du ju olja vartannat år......  ICQ/ab

Post's attachments

P8040625 kopia.jpg, 173.41 kb, 1072 x 804
P8040625 kopia.jpg 173.41 kb, 204 downloads since 2013-08-04 

P8040626 kopia.jpg, 223.29 kb, 1072 x 804
P8040626 kopia.jpg 223.29 kb, 206 downloads since 2013-08-04 

30 Senaste redigerad av C.Frisk (2013-08-04 16:01:53)

Marantz skrev:

Bilder

C.Frisk skrev:
Marantz skrev:

stenis
orust

Vad är det för cylinder?

Titta på din bild och läs mitt svar ang utgångar för rör/kontakter ordentligt så förstår du hur det ska kopplas, du har en helt vanlig 2-kretscylinder.  ICQ/ab

Edit:
Blå utgångar är till för bromsljuskontakter
Grön för bakre krets (bakhjul)
Röda för varsitt framhjul

Post's attachments

h-cylinder.png, 592.39 kb, 1008 x 630
h-cylinder.png 592.39 kb, 205 downloads since 2013-08-04 

31

Yes, nu fattar jag. Tack för alla svar, kommer fler,,,,,,,,,, Default/lol

stenis
orust