1

Ja vad kan en sådan pärla vara värd? Totalrenoverad (inte en rostfläck) med ny lack, reggad med soltak, felfri inredning. Ej sänkt eller trimmad.
Berylgrön med gräddvita sidor under listen.

Finns inga bilder i dagsläget, vill bara bilda mig en uppfattning  ICQ/ad 

Mvh Anton

2 Senaste redigerad av iooor_21 (2013-08-03 11:14:49)

50-150 beroende på vad som är orginal och hur fort man behöver sälja den
Är min gissning mellan tummen och pekfingret

Nytt mob nr...

3

Ja det var en spridd skur ICQ/ad alla delar som ersatts är tidsenliga, inte speciellt bråttom skulle jag säga. Bilen är nyrenoverad, alltså inte renoverad för 20år sedan och stäld i lada.

Mvh Anton

4

Tips är väl att kolla med Marantz vad han fick för sin (han sålde nyss en nyrenoverad 56a utan soltak)och sen lägga på några kronor för soltaket

Nytt mob nr...

5

Mint cond org soltakare?  75-110tkr  + ca 20tkr på export
Baserat på begärt pris på liknande bilar på blocket.

Learning by experience is a great way to spend money...

6

Original soltaksbil eller ilagt?

7

Det är nog ilagt, men reggad med det.

Mvh Anton

8

Med tanke på att den är lackad i icke originalfärger, och har ett ilagt soltak, så skulle jag sänka till 60-80 kkr. Kommer man upp i de högre prisklasserna är det stor skillnad på helt rätt och nästan rätt.

9

En helrenovering kan ju dessutom vara ganska olika utförd...  ibland är ju orörd rostfri 100 ggr bättre än felrenoverad... Men jag skulle tro en inte helt rätt  renoverad soltaksoval även den är värd 40k och upp, givet som sagt att allt och speciellt soltaket är original... Dvs även om mkt annat ä fel utförd, därmed säger jag inte att din bil i tråden är fel, men som tobias skriver, på de högre prisnivåerna är köparna rätt kinkiga...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

10

Just en 56a har ju mycket speciellt oyo soltak...det syns direkt om det är en orginal eller en wannabe.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

11 Senaste redigerad av Kjell Roar (2013-08-05 08:02:58)

25hpman skrev:

Just en 56a har ju mycket speciellt oyo soltak...det syns direkt om det är en orginal eller en wannabe.

3 "forskjellige" soltak på 56'an  ICQ/ad

Så jeg satte inn ett Tudor Webasto (tidsenligt ekstrautrustning) i min.

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.