Jag och min sambo är på semestertripp med bubblan och befinner oss nu i Norrköping och är rastlösa.
Vad kan man besöka för trevliga ställen häromkring? Gärna vw relaterat men inget krav :-)
Vet ej hur långt det är till pålsboda över skogen men det är väldigt vw-relaterat med vwmuseet 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Beror ju på vad ni är intresserade av att se men Arbetets museum brukar vara intressant sen tycker jag att det gamla industrilandskapet runt Strömmen är trevligt men vill ni åka en bit så kan ni åka till Söderköping eller mot Linköping och besöka http://www.kornettgarden.se/.
Pålsboda är ju rätt många mil mot Örebro.
Ali G
Tja,inte alltför långt till Ljungsbro,handla godis i Cloettabutiken och besök oss på Cloettavägen 3(gul kåk med skyltfönster på framsidan) om vi är hemma...
Leksaksmuseet på vägen ut mot Borensberg är väl också sevärt..
late,
in love,
and a little drunk..
Söderköping bor vi i :-) vandrarhem längs kanalen, varit i Norrköping tidigare idag( sambon ville gå i köpcentrum)
Imorgon kommer vi åka söderut mot Gränna, för att på lördag landa på sydostträffen utanför Alvesta 
gillar ni glass och trevlig miljö är smultronstället i Söderköping en given utflyckt
http://www.smultronstallet.se/page.asp?id=1
Been there, done that
twice
I Björkenäs utanför Gränna finns ett mopedmuseum
om sånt intresserar
Typ 1 -66
TYp 1 1303s -73
Då var det ni som gled runt i en låg typ 1 grå/vit?! Såg er vid Stadium outlet i så fall...
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975
Då var det ni som gled runt i en låg typ 1 grå/vit?! Såg er vid Stadium outlet i så fall...
Stämmer. Fontana grå -66
Tja,inte alltför långt till Ljungsbro,handla godis i Cloettabutiken och besök oss på Cloettavägen 3(gul kåk med skyltfönster på framsidan) om vi är hemma...
Nu är vi i Cloetta butiken, kör förbi sen och s om det är nån hemma. Tänkte ev besöka leksaksmuseet också.
Motormuseet i Motala hamn är värt ett besök om ni ändå är
Där i närheten 
4000 mil bruks-skick
pompejus skrev:Tja,inte alltför långt till Ljungsbro,handla godis i Cloettabutiken och besök oss på Cloettavägen 3(gul kåk med skyltfönster på framsidan) om vi är hemma...
Nu är vi i Cloetta butiken, kör förbi sen och s om det är nån hemma. Tänkte ev besöka leksaksmuseet också.
Tyvärr var vi nog på långpromenad till Vreta Kloster m kaffe och bulle(bullterriern Pia
),men åkte ni förbi hoppas jag ni tittade i skyltfönstret och nu åtminstone vet var det ligger till nästa besök.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Absolut
vi kikade även in på baksidan, såg trevligt ut
Japp, nu vet jag vart de ligger till nästa gång 
"Norrköping är en djävla stad" som Ulf Lundell sjöng i "Jag går på promenaden"....
Vi har hyfsade museum, annars vet jag heller inget att rekomm!
Tyrolen dit ni skall är ljuvligt !
Japp. Han hade rätt...
Yes, tyrolen är najs
va där förra året med.