1

hej har tänkt börja släppa en vw tidning lite smått i pdf format som man kan läsa i datorn och den kommer vara gratis
och då söker jag nu folk som  vill ha sina vw;s med i första "test" nummret...

så ni som vill vara med kan maila mej nåt inom dessa saker:

vrak
du skickar in bilder på vrak du fotat i skogen etc

renoverings project
du skickar in bilder och lite info om ett object eller ett färdig renovering

läsar bilder
du skickar in en bild på ditt vw åk:)

annonser
du skickar in lite text,namn, kotaktsätt och ev en bild

repotage
du skickar in många bilder och mkt text om det ät nåt du vill att det ska vara med i tidningen som ett repotage

maila alla saker du vill ha med eller om du har några frågor

mail: [email protected]

2

turbo98 skrev:

hej har tänkt börja släppa en vw tidning lite smått i pdf format som man kan läsa i datorn och den kommer vara gratis
och då söker jag nu folk som  vill ha sina vw;s med i första "test" nummret...

så ni som vill vara med kan maila mej nåt inom dessa saker:

vrak
du skickar in bilder på vrak du fotat i skogen etc

renoverings project
du skickar in bilder och lite info om ett object eller ett färdig renovering

läsar bilder
du skickar in en bil
annonser
du skickar in lite text,namn, kotaktsätt och ev en bild

repotage
du skickar in många bilder och mkt text om det ät nåt du vill att det ska vara med i tidningen som ett repotage

maila alla saker du vill ha med eller om du har några frågor

mail: [email protected]

GLÖMDE ATT SKRIVA ATT INGET KOSTAR NÅGOT, ALLT ÄR HELT GRATIS!

3

Altså jag vill inte vara negativ eller något.
Jag köper massa vw tidningar å så.

MEN du vill altså göra en kopia av boxerville fast i pdf format där man inte kan komentera eller fråga?
För de är ungefär så de låter.

Men jag har gärna fel.
Å kommer givetvis kolla första nummret när du lägger upp de.
Så säger lycka till.

4

Ska du bara lita på att andra skickar in material så tror jag inte alls på idén, men jag hoppas att jag har fel.
Sen är jag personligen en smula allergisk mot stavfel, särskrivningar, syftningsfel mm i artiklar så där kan du börja. Det heter tidningstest!  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

detta verkade ju inte som det intresserade någon?

6

Det är ju som de andra säger. Ett boxerville i pdf. Fast sämre??

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

7

Ika skrev:

Det är ju som de andra säger. Ett boxerville i pdf. Fast sämre??

vem har sagt nåt om att de ska vara de? har fixat en massa andra saker utanför bv redan men vill gärna ha med mer saker även härifrån ICQ/ad

8

Menade inte att du inte ska ge det ett försök men i princip finns ju allt redan här och uppdateras dagligen. En tidning eller pdf-fil blir ju utdaterad och ingen chans till kommentarer och frågir.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

9

Men seriöst, hur resonerar ni nu, han erbjuder gratis att dela med sig av ett pdf som han lägger ned tid på för dom som vill erbjuds även att kunna vara med, skäms ni inte, vill ni inte vara med så va inte med, jag tycker det är en rolig idé och hoppas den blir av.
Personligen så prenumererar jag på flera vw-tidningar och har gärna en till å sneglar i, tydligen är jag ensam om det då alla andra verkar få det de behöver här.
Lycka till Turbo98.

10

Crazyweed skrev:

Men seriöst, hur resonerar ni nu, han erbjuder gratis att dela med sig av ett pdf som han lägger ned tid på för dom som vill erbjuds även att kunna vara med, skäms ni inte, vill ni inte vara med så va inte med, jag tycker det är en rolig idé och hoppas den blir av.
Personligen så prenumererar jag på flera vw-tidningar och har gärna en till å sneglar i, tydligen är jag ensam om det då alla andra verkar få det de behöver här.
Lycka till Turbo98.

+1

11

Klart intressant jag läser hjärna en till vw tidning.
Lycka till ser fram i mot lite läsning.
Vidar

www.bodyforce.se
Bodyforce din kropp vår styrka
Kosttillskott & träningsutrustning.
Gilla oss på faisbok och få 5% på köpet.

12

Jag läser ingen VW tidning, men jag får väl börja.

Något jag skulle se fram emot lite, kanske är mycket historia, reppotage om VW och kringliggande fakta.

Det är oftas något jag egentligen inte tänker på sen stöter man på lite udda fakta om VW för att det är någon annan som skriver det här på forumet, så ibland har man tur och ibland inte.
Så kanske dela med sig utav information som annars kanske går osedd förbi är ju aldrig fel.

Testa, bäst är att göra det själv och med egna ideer och känna efter som efterfrågan är som du hade tänkt dig.

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

13

Intressant..!! ICQ/ag

14

Trevlig idé, och allt går, kolla bara på http://www.hayburner.co.uk/

jag kan redan nu säga att du har mina VW bilder till ditt förfogande om nått är intressant, kolla min blogg isf

Mvh Jimmy

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

15

Bra men kan ingen skicka lite material som inte visats här ? Skulle va till stor hjälp behöver nåt reportage och nåra vrak bilder;)

16

Ta och gör ett studiebesök på Pålsboda VW museum, gör ett reportage om det.

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

17

så nu har programet mitt kommit igång o jag håller på o lär mig det...  har även hittat lite bilder i datorn jag tagit från tidigare år, men snälla kan inte ni maila bilder på era åk samt namn så blir dom i tidningen;)

18

Jag tycker att det låter intressant, men vad är det för fördelar med pdf-format
i förhållandet till att göra det html dvs en online site.

Istället för att distribuera en tung pdf-fil distribuerar du en (nästan) viktlös link.

Enda fördelen med pdf skulle vara att man kan läsa offline men de flesta är väl kopplade 24/7.
Skulle många ha behov för att läsa offline? Not likely.

Men den stora fördelen med online är att det blir interaktivt via kommentarfältet
och det är som flera skribenter påpekade verkligen ingen bagatell.

My 2 cents.

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

19

I måndags blev jag intervjuad av en reporter från Teknikensvärld/klassiska bilar under parollen "I love my car".
Reportern var jättetrevlig och kunnig samt jag och sonen fick posera framför Passaten iförda tidningens t-shirt, som vi dessutom fick behålla.
Reporterns enda mediautrustning var en smartphone som både tog bilderna och spelade in intervjun.   
Fick även en kopia av tidningen samt att de skulle skicka hem tidningen där min intervju porträtteras.

Detta tycker jag är en kanonidé och ifall du orkar skulle det vara kul att läsa om bilar och dess ägare från tex. bugrunclassic Tierp (kan ej närvara då jag jobbar)

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...