Sjukt dålig på update tyvärr..
Latheten när det gäller allting är rätt stor just nu. Men laddar batterierna och ska ändra på det!
Får se helt enkelt vad vintern släpar fram.
Står väldigt nära ett husköp nu med garage osv. Hoppas det blir av. Har jag någonstans att skruva framöver iaf. I lugn och ro..
Och då måste man (för husfriden) renovera lite hus först innan jag kan plöja timmar i garaget. Men det är de värt! 
Iallfall så har det vart lite åkning på slutet nu. Rat Bay först, Bad Camber och Bug Run Classic.
Och vill tacka, Kuus och Angelica för att man fick komma. Alla nära kära som skulle haka på "fega" en efter en ur.
Jag bestämde mig redan förra året att 2013, ska jag till Kuus och Bad Camber, så var ju bara att sätta sig i bussen.
Den enda man träffat på tidigare var Demian och Dennis, resten har jag bara snackat med som mest över internet..
Men med rätt känsla i magen och med vetskapen att hittills allt vw folk är genomtrevliga så tvekade jag inte.
I värsta fall kan man alltid parkera bakom ett dass någonstan och hinka 3.5or.
Det var iallafall väldigt kul att få träffa många man pratat med via skärmen och lära känna mycket nytt trevligt folk!
Har helt klart varit en superbra vw-sommar!
Och Bad Camber var precis det jag förväntat mig och ännu bättre. Väldigt trevligt! Helt klart en ny favorit helg!
Men nu efter allt åkande är det något tjall med ena gasaren som läker samt att den inte ville starta imorse.
Vet inte om de är massa fukt i fördelaren då det har regnat lagomt sista tiden. 151mm är ju bara 2-4ggr mer än en hårt regnande dag vad jag hört... Men kan vara något tjall med generatorn eller aah jag vet inte nu. inte undersökt men verkar lurt när man ska starta..
Meksuget just nu, är heeeelt borta!!! Så funderar på att köra ut skiten och ställa den hos morfar eller något då även besiktningen går ur nu sista augusti. Så slipper man skämmas över att det bli större pöl olja/bensin?! under bussen för varje dag... Bor ju i stan i lägenhet.
Och är lite att fixa inför bes samt, så det blir i vinter! Men ska väl försöka få fart på den igen under helgen.
Då jag åtminstone ska avsluta med en till Hellsinglands träff innan den får ställas åt sidan ett tag.
Men däremot har jag dragit på mig ett nytt projekt nu!
Ett ganska stort projekt. Men drömbuss är en drömbuss!
Det rör sig iaf om en 56a skogsvrak som säkert många redan har sett, men som var över förväntan i skicket med tanke på att den stått i skogen runt 30år skulle jag tro om inte längre..
Den ska bärgas hem här nu innan vintern om möjlighet finns annars blir de slädtur i vinter helt enkelt.
Men det blir ett långtidsprojekt där första målet är att få ut den på vägen så fort det går. Men det kommer i vilket fall ta 2-3år beräknar jag och inte som sambon sa.
"Du får inte dra hem den om du ska jobba och lägga alla pengar för att skicka ut den till sommaren..." Haha Önsketänkande!
Men tanken är väl att det ska bli en lååg sliten patinerad 56a buss där det som behövs har lagats och resten får vara som det är tillsvidare.
Exempelvis ska all "patina" som går att bevara, bevaras! Sen kommer det troligen bli att jag samlar mer och mer delar och bygger under vintrarna på den. Ett rullande projekt som ska köras på somrarna och uppdateras under vintrarna till en riktigt härlig buss.
Först blir det att få hem den, gå igenom all rost. Blästra och kapa, fixa degen till plåten... Sen skaffa svartsnor igen!
Det är väl något jag ser fram emot mycket just nu! hehe

Det kommer tidsnog en egen projekttråd om 56an, lär dock dröja..
Saknas det mesta till bussen och prio ett är väl en framvagn så den står på hjul.
Sen är det helt enkelt plåt och lagning som står högst.
Men är det någon som kommer över delar så hör gärna av dig!
Tänkte försöka få upp lite träffbilder här snart också. Ni får hålla till godo så länge. 
Ha de!
/Spaan
820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019