Någon som vet hur man kan få fram årsmodell på en industrimotor Typ 126A?
Typ 126A Motor nr: 126-065962
Volkswagen 1303S - 73
Volkswagen Typ 1 Soltak - 59
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Årsmodell på VW TYP 126A motor
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Någon som vet hur man kan få fram årsmodell på en industrimotor Typ 126A?
Typ 126A Motor nr: 126-065962
Årsmodell e väl ganska så o intressant... det viktiga e det nuvarande skicket.. eller hur mycket den har gått... en industrimotor kan ju ha använts jättemycket eller inte alls. 
Nu kanske det inte var hur mycket den gått utan årsmodellen som var av intresse, eller har jag missat något här,,,,,,,,,, 
stenis
orust
Ca 76-77
Tack P.
Då är det ju en ganska modern motor. Jag tror man började tillverka Typ 126A redan 1962.
Hur mycket denna motor har gått är svårt att veta men den är provstartad och går mycket bra och har 11 kg komp i alla cylindrar.
Så det blir en allmän uppsnyggning av motorn innan den ersätter 1500 motorn i min Bubbla 66:a
Det var nog 126 som började tillverkas -62 och det är en 1500, 126A är 1600 och de kom nog inte förrän tidigast -65 gissar jag.
Ja ja var inte tanken att dissa motorn.. tänker mer så här.. gammal eller ny ,funktionen e viktigast.
skönt att statusen e bra.
Bör man ta bort magnettändningen om man monterar motorn i en bil?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Årsmodell på VW TYP 126A motor
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.