Hej.
Jag undrar vad för andra olika bränslepumpar ni andvänt när den gamla lagt av?
Original är lite halvknepigt att leta rätt på eller kostar skjortan.
Själv har jag en -69
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ3, Karmann Ghia, 181, Porsche... » Bränslepump typ 3 TLE
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej.
Jag undrar vad för andra olika bränslepumpar ni andvänt när den gamla lagt av?
Original är lite halvknepigt att leta rätt på eller kostar skjortan.
Själv har jag en -69
Har du kollat begagnat? Känns som att många 70-talare rostat bort innan pumpen lagt av.
Brukar kolla av de flesta svenska annonssidor med vw delar på dagligen. Försökt hitta på marknader och av lite löst folk, men utan resultat.
Min pump har lagt ner verksamheten och jag vet att jag läst att nån andvänt en pump från Biltema med lyckat resultat. Har försökt forska i det men inte kommit fram till något.
Vill inte gärna få tag i en pump därifrån som har allt för högt tryck så tryckregulatorn för jobba får mycket.
Det viktigaste är att pumpen pumpar rätt mängd och rätt tryck dock fixar regulatorn så att rätt tryck erhålles bara den inte pumpar för mycket pumpar den för lite så tappar man trycket vid gas pådrag. Skulle dock kunna gissa att dom flesta mordkärna pumparna funkar dock inte dom till K-jetronic funkar inte pga fel tryck område
Jag tog en pump till volvo 700/900 från biltema och en ny regulator med mätare på från stylingshoppen.
Det går att ställa trycket på orginal regulator´n om du har en mätare.
Har för mig att det ska vara på 2,2kg
Lycka till
Tack svaren alla som skrivit. Mycket uppskattat!
Yej, tänkte jag kunde skriva hur det gick.
Jag skaffade aldrig någon ny pump utan jag provade en grej jag läste om på the samba. Jag dränkte ner min originalpump helt i en hink/låda med diesel i och sen kopplade jag på ett batteri, plus på minus på pumpen och tvärtom. Först hände det ingenting den bara bubblade och jag tänkte jaha, synd. Men då tänkte jag att det kanske var något som fastnat i den eller något sånt så jag plockade isär den och märkte att den var hopsatt fel. Så plockade ihop den och då funkade den hur bra som helst! Körde den några sekunder åt båda håll i diesel för att smörja upp lite.
Mvh
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ3, Karmann Ghia, 181, Porsche... » Bränslepump typ 3 TLE
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.