Bare 32 dager igjen!!!!
Og vi må ha mer oppdatering på hva som skjer rundt omkring i garasjene.
Prosjektråden hans på VWNorge er lest over 67.000 ganger, og har mer enn 1700 svar…!
Han er en av dem vi alle kjenner til, men godt kunne tenke oss å bli kjent med. Han begynner tråden ”Studenten som skal bygge muskler” med følgende ord:
”Det blir alltid sånn at man går rundt og prater og skryter av alt man har planer om å bygge...
Men nå har jeg innsett at jeg nesten må følge opp tørrpraten med litt virkelighet.”
Og det gjorde han. Denne posten var skrevet den 4. april i 2011, og han holdt det han lovet. Gjennom arbeidet sitt og innleggene, har han beskrevet, reflektert, provosert og lært bort mye, og han fikk seg også en fin, muskuløs motor.
Han er 21 år gammel, og fikk tak i bilen sin da han var 17. Fremdeles ung, men klok nok til å irritere.
- Jeg er veldig interessert i å lære, og kan nok være ganske uhøflig uten at jeg mener det. Jeg eier ikke konkurranseinstinkt, og liker å se andre vinne, mer enn å vinne selv. Jeg mener biler er laget for å bli brukt, og de som har registreringsnummer har ingen ting å gjøre på en tilhenger, sier han.
Navnet er Håkon Dalland. Han er fra Bergen, og han studerer til å bli ingeniør.
Prosjektet hans endte i en 2275ccm motor, i en oransje Type 1 1300S.
- Den er bygd for å være en holdbar og bra gatemotor, sier han.
Han kjørte same bilen til SCC i fjor, og kjørte dragstripa på 15 komma noe. I år er målet å kjøre minst to runder, og holde gasspedalen i bånn hele veien. Det er også et hovedmål å henge ut og prate med de andre deltagerne.
Han har mange gode minner fra SCC 2012, og husker spesielt alle menneskene og den gode stemningen. Han nevner også hvor nervøs han var ved startlinja da han skulle kjøre, og hvor hjelpsomme alle var, med å låne bort utstyr og forklare hvordan ting fungerer under dragløp.
- Jeg husker aller best da jeg hadde kjørt rundt 200 meter, og begynte å tenke at dette går farlig fort, og på 300 meter turte jeg ikke å tenke mer, ler han.
Han ser spesielt frem til å se Tronds oval, Eivinds Putte, og Holmsens og Knastens busser i år.
Det gjør vi også. Og deg! Vi sees i august! 
Post's attachments
20120819_155124.jpg~origina.jpg 149.89 kb, 188 downloads since 2013-07-07

20130118_141344.jpg~origina.jpg 106.39 kb, 178 downloads since 2013-07-07

e19e2ea7-bc83-4b21-a9de-a3c.jpg 107.21 kb, 194 downloads since 2013-07-07

index.jpg~original.jpg 102.3 kb, 203 downloads since 2013-07-07