1

Golf 4 eller Golf 5....vilken är bäst?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2

Bäst å bäst. .. beror väl på hur mycket pengar du vill lägga... jag hade en 2001 variant TDI 115hk. 6vxl... drog 0,45 på landsväg och 0,55 blandad körning... skatten kommer jag inte ihåg.. men den var rut 3000:- om år vill jag minnas. .
Nu var detta 2003-2005 så den var inte så gammal då. Inga problem då i alla fall...

3

Jag har en Gti -03.
Drar väl runt 0.8. Men är en jävligt skottsäker motor. Tror en golf 5 gt också är jävligt bra.
Man vill ju inte ha den tröttaste bilen i komun men tror gtn jag testade drog 0.7 kanske..

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

4

Jag har en golf 4:a, 00:a. 8200 mil på mätaren. Väldigt sliten och billig inredning, knirrar o knarrar överallt. Känns som allmänt dålig kvalité överlag. Har bytt dörrlås 2 ggr inom loppet av 3000 mil. Men den går billigt som faen, aldrig över 0,62L/mil.

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

5

Jag hade en golf 4 tdi i 9 år o körde nästan 50tusen mil visserligen var det mest långfärdsmil men byte bara slitdelar under dom åren jag hade den o enda gången de va nått på bes så va de sista året jag hade den o då va de bussningar som behövde bytas . på långfärd drog den0,39 l milen

6

Typ max 60 papp. Det räcker ju till en 5a men de är ju inte så hemskt snygga...ser ut som nån riskokare.

7

köp skoda oktavia.. samma mekanik.. billigare inköp.. rymligare. det tycker jag.. men smaken e olik.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

8

Tja.
Jag har en golf 1,6 fsi 04 med ca 3700 mil på som ska säljas.
Kan det vara något för
Vidar

www.bodyforce.se
Bodyforce din kropp vår styrka
Kosttillskott & träningsutrustning.
Gilla oss på faisbok och få 5% på köpet.

9

Klart att det kan...om du inte rökt i den d.v.s.

Maila gärna bilder o lite story till mej. [email protected]

10

En kollega kjøpte en ny 2001 1.6 Variant Highline, bare strul. Han fikk etter 21 ganger på verksted, ny bil på garantien, en ny 2003'a (mot et bruksfradrag). Den 2003'an var bra.

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.

11

2001:orna fick en ny motor 1,6 16v som hade en hel del problem iaf de första.

12

Nåt knas med vevhusventilationen. Vatten i oljan som fryser vintertid, å toppen går åt skogen...

13

Jag har skrivit om min golf 1,6fsi - 04 här på boxerville förut...
Sämre bil har jag aldrig haft..... Den går konstant sönder på olika sätt  ICQ/am

Men det kanske är ett måndagsexemplar?

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

14

Spelar ingen roll vilken du väljer men undvik FSI motorn, det har varit mycket problem med dessa.
Jag fick också detta rådet av en verkmästare på VW. Hade jag varit du hade jag lagt till lite till och köpt generation 6, stor skillnad på 5 och 6 trots att det enbart handlar om en större facelift. Kör själv en GTI 2010 av generation 6 som jag har haft sedan ny, bästa bilen jag någonsin har ägt.

15

Mk1 GTi såklart ICQ/ad

.. men av mk4 o mk5 så skulle jag välja den senare..

16

Haha, EXAKT vad jag tänkte skriva :-)

Men skaffa ingen dsg iaf.. massa bekymmer..

17

Håll dig undan från GTI TDI, dessa har dåliga kammar och spridare. Men å andra sidan går det bra och billigt

Nytt mob nr...

18

Frugan vill ha en bil som ; inte drar mycket, inte är slö o som gärna får ha drag, AC o cruisecontroll. Gärna läder också.  ICQ/ad

Mission Impossible.

Golf 4 GTI eller GT bensinare får det bli. Utan drag...fan, drag sitter det på v70:n, varianten och på hazetskåpet.