Söker information om hur man på ett relativt enkelt sätt kortar bakvagnen på en IRS-platta. Tanken är att bara korta litegrann för att få en spårvidd som motsvarar korta pendelaxeln. Fanns tydligen en byggtråd på the lounge där en kille gjorde detta utan att det blev så mycket jobb. Hur göra med drivaxlarna? Kan man korta något överhuvudtaget utan att behöva göra något åt axlarna?
2 2013-07-28 12:18:25 Senaste redigerad av PPRMicke (2013-07-28 12:20:41)
Så här gjorde jag för hundra år sen (nittitalet)
Jag vet inte om du kan komma längre in utan att köpa kortare axlar
Om du startar med att sätta upp drivaxlarna i svarven
och svarva av kanten på insidan 5mm på varje sida (det kanske går mera ) sedan flyttar du segerring spåret 5mm efter det svarva av ytterkanten
lika mycke
Samma med medbringarna upp i svarven svarva bort cirka 3mm
Sen måste du skära bort en del matrial i infästningen till S armarna
Jag ändrade oxå vinkelen på S armarna (Det är ett skit jobb )
Man kan även flytta ut svärds infästningen och kapa i S armarna men är det värt tiden
I dag skulle jag köpa nya i rör som man använder i offroad racing för att få samma resultat
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Hittar inte how to bilderna men här ser man hur det blir
http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,16176.0.html
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
lite till
http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,1537.60.html
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
Tack och bock Patte/Micke!
Sitter i sommarstugan och surfar med mobilen. Skall kolla in länkarna bättre när jag kommer hem.
