1

För 2 veckor sen var jag ute och körde med min buss, på låga varv gick den som en bruten kratta på höga varv helt ok.
Tog en runda nu ikväll, nu gick den riktigt bra utan att jag gjort nån förändring.
Efter en minimal justering på ena förgasaren går den nu sjukt bra.
Men ni fråga är nu varför den betedde sig illa för 14 dar sen och sen helt plötsligt idag bara skötte sig? ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

2

Jag tror att den bara kände sig lite ensam och ville bli ompysslad  ICQ/ad

-68 Ragtop Baja

3

Du vet väl att grejor ärgar o begar igen när det bara står inne?
Den vill ut på vägen fattar du väl? Stackars buss....  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

4

Då talar det ju emot totalt det du säger för den gick ju bra efter den stått ett tag ICQ/ad

5

Ingen som har en bra förklaring?

6

Hur gick den dåligt?
Det enda jag kan komma på så här på rak arm är om en nålventil i en förgasare hängt sig, så att förgasaren flödar över.
Det kan ju vara nån tjuvluft någon stans också, men det borde inte vara självläkande.
Det finns många som kan bättre än jag, men det kan nog vara lättare att gissa med en beskrivning hur den gick. Har det återkommit någon mer gång?

-68 Ragtop Baja

7 Senaste redigerad av lowang (2013-07-27 07:41:54)

Den liksom bluddrade på lägre varv och det försvann när man gasade på ordentligt.
Min egen teori är att den ena förgasaren svarade lite senare än den andra för nu är de bättre synkade.
Fattar inte i så fall hur den synkat sig så pass att den går riktigt bra utan att jag rört den.
När jag kom tillbaka från Idre häromdan gick den nämligen fint och sen ännu bättre när jag justerat lite
Trodde inte att en så liten justering skulle göra så stor skillnad  ICQ/ae

Och det har inte återkommit än men när den gick dåligt gjorde den det ett par dagar och även om jag provade lite olika körstilar var det samma bludder på låga varv.

8

Bludder på låga varv kan ju stödja teorin att den fick för mycket soppa. Så länge det inte är återkommande är det svårt att ringa in problemet... Hoppas på det bästa att det funkar nu. Återkommer det kolla om det verkar som den går fett.

-68 Ragtop Baja