Likadan stol som jag har - bra val!!
HAHA, tyckte ja kände igen den när ja såg den 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » typ 1 dragcar
Sidor Föregående 1 2 3 4
Du måste logga in eller registrera för att svara
Likadan stol som jag har - bra val!!
HAHA, tyckte ja kände igen den när ja såg den 
Dette ser ut til å bli en veldig bra bil!
Ser på bildet med hull-bor at du har bra lesestoff som inspirasjon.
Det er en VELDIG gjennomført bil på alle måter, utprøvede løsninger som virker.
Hejsan alla vw älskare där ute. Det var nu väldigt VÄLDIGT länge sen jag var och uppdaterade min tråd här på boxelville, Jag har då haft lite annat att fixa och semester som har varit orsaken till fördröjningarna. Har köpt en ny bil
, blev en passat 170hk 4-motion när man ändå jobbar inom märket.
. DOCK gick ac pumpen sönder efter två veckor, men de stod de för. Men ja gjorde jobbet,
Här är då en bild på bilen när ja håller på att demontera allt för att komma och rengöra alla slangar och byta ALLT. 
Efter 6 timmars arbete hårt arbetande med mycket försiktighet så blev allt super. 
(fick ner tempen till 4,4*C

Har även byggt halvbur i en kompis bil. Han har en bmw E30 som gick igenom omreg med E34 M5 motor och E46 M3 låda och bakaxel. Så direkt åkte vi ner med bilen till garaget slet ur all inredning. gick sjukt snabbt att slita ur all inredning i en bil.
Sen blev det att börja kapa och kapa lite till. Sen fram med svets och svetsa ihop allt 
Sen när allt vart klart körde vi ett par porsche 911 turbo stolar. Blev sjukt snyggt.. tyvärr har ja ingen slutbild.
DET har även varit BUG RUN.
körde då med min fars bil. En blå långloppsbil som vi har bara kört i våran egna motor i och kört drag med. riktigt kul. en bra bil att öva upp reaktion och växlingen med. 
Man har lärt sig att man ska aldrig säga att man ska köra sin sita repa för dagen. När man hade kört klart sista repan och skulle köra tillbaka till depån så gick urtrampningslagret sönder och man hade inget kopplingsläge.
Har även varit i hultsfred och kört lite, var sjukt kul och åka där. inge klister och det var bara och köra, inge väntande på sin klass eller liknande. utan man körde bara på sin tid. 
Vart lite kul när man stod bredvid en dodge ram srt-10 med slicks. vart lite förvånad när man såg honom i backspegeln. När man kollade på tidkortet så låg ja på 12,5 och han på höga 14
. Ett stort täcken på att de med litet tredjeben och stor bil inte alltid är bäst 
TILL BUBBLAN.
Har köpt lite rör från Guss, så trevlig gubbe de. Han kom fortfarande ihåg mig sen ja va sist och köpte rör. Tror det var ett och etthalft år sen.
Nu ska man bygga klart bakdelen, Ställde bilen och kontrollerade så allt var vågrätt innana ja började måtta. 
använde mig av måtten som Ron Lummus har, fast gjorde lite egna ändringar i det. han höjer upp drivlinan med 8cm från golvet med en bockning i rören vad jag har sett, ja har gjort så att ja gjorde först allt vågrätt sedan tog ja en fyrkantsprofil som var 8cm hög och la dit. har gjort nästan klart alla kapningar nu, dock är gasen slut så det blir till att åka och fylla på.
Idag har jag gjort en mall på ena plattan som ska va mellan växellådan och motorn. efter nogran måttande så blev det såhär

kolla hur det skulle bli i "Chassit", blev rätt nöjd med resultatet. 

Kan ju inte låta den va brun och tråkig
, så lite färg blev de.
Nu i morgon (lördag) ska man iväg till Eda och tat lugnt och fiska och så. sen blir det direkt ner till småland och ha kräftskiva 
ses alltså om ett tag

Sidor Föregående 1 2 3 4
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » typ 1 dragcar
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.