1

Hej, kan någon bekräfta att det går att montera modern bilbarnstol i baksätet på en typ 1, vi får förutsätta att bältesbiten är löst i bilen.. Men får det plats en modern stol i baksätet?

Har två små och överväger ett vw återfall, sist hade jag inte det här "problemet". Funkar inte detta kan jag tyvärr inte köpa en då hela familjen vill åka med hobbybilen. ICQ/ab

Vi har två britax hi way, som är en av de minsta /smidigaste stolarna. Helt ok om det blir vansinnigt trångt, det får man leva med..

// Morgan
------------------------------------------------------------------
1961 soltaksbubbla , 1977 taklucksbay, 1951 Ford Anglia, 1966 Volvo soltaks Duett, 1966 MKP IV

2

jag körde med jänta fram. tror de blir trångt bak men de går ju o justera fram stolen men då blire trångt fram.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

3

om du har korta ben går det väl att ha en stol bakom förarstolen med ryggstödet i främsta läget.

4

Det blir väldigt trångt fram, så om du skall ha ha bägge i baksätet så blir det nog svårt att köra om du inte är kort.
Jag hade vår bakåtvända Britax i baksätet bakom passagerarstolen och använde remmar runt underedet på framstolen för att förankra stolen framtill.
Att ha en på passagerarplatsen fram och en bakom den faller på att det inte finns något att förankra den i på golvet fram om du inte monterar egna öglor. Frågan är om de ens får plats?

Annars får du väl köpa ett renoveringsobjekt så kanske den blir klar lagom klar tills de är 4+ och sitter framåtvända ICQ/ab

Bubbla -62

5

GB63VW62 skrev:

Det blir väldigt trångt fram, så om du skall ha ha bägge i baksätet så blir det nog svårt att köra om du inte är kort.
Jag hade vår bakåtvända Britax i baksätet bakom passagerarstolen och använde remmar runt underedet på framstolen för att förankra stolen framtill.
Att ha en på passagerarplatsen fram och en bakom den faller på att det inte finns något att förankra den i på golvet fram om du inte monterar egna öglor. Frågan är om de ens får plats?

Annars får du väl köpa ett renoveringsobjekt så kanske den blir klar lagom klar tills de är 4+ och sitter framåtvända ICQ/ab

Tack för svar, en stol i baksätet och en på passagerarplatsen bör ju gå att montera om ni körde med en vuxen i passagerarplatsen fram.

Man behöver inte ha fästpunkter framför stolen, man fäster då monteringsremmarna i underredet på framstolen och drar dem under stolen och fram enligt bilstolens instruktionsbok.

Låter lösbart.

// Morgan
------------------------------------------------------------------
1961 soltaksbubbla , 1977 taklucksbay, 1951 Ford Anglia, 1966 Volvo soltaks Duett, 1966 MKP IV

6

Varför krångla, köp en buss!

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream